Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 1. marts 2011, 14:41

Hej. Nu hvor jeg har anskaffet mig et nyt dejligt grafikkort så jeg lige den havde HDMI stik. Jeg ville være et skarn ikke at gøre brug af det for at optimerer udseendet af mine spil siden flere og flere spil får HD kvalitet.

Hvilke specs skal jeg se efter? Hvad er vigtigt og hvilke mærker er gode? Evt. kom med nogle gode foreslag hvis i har det. Jeg har ca 2.500-3000 kr hvilket jeg håber er nok.

Tak på forhånd.

2

tirsdag, 1. marts 2011, 15:11

Hvilken skærm har du nu?
Hvis du bruger DVI er det rigeligt.
DVI sender nøjagtigt det samme billedesignal som der bliver sendt i et HDMI kabel.

Forskellen på de DVI og HDMI er, at HDMI kan transportere både lyd og billede i samme kabel.

Så hvis du bruger DVI, og fx kører en relativ høj opløsning, er det jo HD i sig selv.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bubbi" (01.03.2011, 15:12)

3

tirsdag, 1. marts 2011, 15:52

Min nuværende skærm er lidt outdated. Så den skal erstattes non the less. Men det er en Viewsonic VG1921wm. Men ja, har DVI også. Samt en dvi til VGA converter som jeg bruger nu da denne skærm kun har VGA stik.

4

onsdag, 2. marts 2011, 07:43

Det er sgu noget af en jungler at købe skærm i dag. Flere her inde er mægtig glade for BenQ´s, og der er masser at vælge imellem.
Jeg formoder det er fordi de er billige, og faktisk ser godt ud.
Her er lidt fra Komplett.dk:
http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=1115…r=A00140.24-25.
Hvis du skal have noget rigtig godt, så kig efter Dell U2311 - den har et rigtig godt panel (IPS).
Personligt er jeg mere til 1920*1200 opløsningen og valgte en HP ZR24w - den er dog lidt over dit budget p.t.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.