Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 28. februar 2011, 17:50

Hej alle købte et Asus EN210 Silent nvidia kort til mit mediacenter problemmet er bare at min BIOS Post screen tager omkring 10 minutter og boote igennem den skriver 1 char pr 5-6 sekunder, meget frusterende.

Jeg har netop opdatere til nyeste BIOS driver på min bundkort (Gigabyte GA-g33m-52h) uden hjælp, har kigget på d.i.v. forums og nogen sir jeg skal opdatere min VBIOS (grafikkortets bios) ? men jeg har ingen anelse om hvordan og kan ikke finde nogen filer på asus's hjemmeside heller.

HJÆLLP! :) :rules:

EDIT: Når postscreen er færdig køre den ganske hurtigt forstår ikke helt hva fan...

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
1x Corsair TX V2 850W PSU

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jaiz" (28.02.2011, 18:14)

2

mandag, 28. februar 2011, 19:45

Du huskede at reset bios efter flash?

[Workstation]Intel i7-2600K
Asus Maximus IV Extreme-Z
Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
Samsung 850 Evo 256GB (System)
Samsung 850 Evo 512GB (Games)
4x4TB (Storage)
Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
Corsair 800D | Corsair HW850

3

mandag, 28. februar 2011, 19:59

Hvis den står til memcheck i bios tager det en krig, spring den handling.

P.s. hvis det altså er bundkortet du snakker om.

R7 1800X Win 10
2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
AOC AGON AG271QX Fractal R4
Razer Spex, G602 mus, osv
.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Razorblade" (28.02.2011, 20:02)

4

mandag, 28. februar 2011, 20:03

Det lyder sandsynligt at du skal opdatere VBIOS, det er ikke første gang jeg har hørt om den slags problemer med et 210 kort.

Men desværre har jeg endnu aldrig haft behov for at gøre det selv, så kan ikke fortælle dig hvordan du kan gøre det, men der burde være nogle guides rundt omkring hvis du kigger efter.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

5

lørdag, 5. marts 2011, 12:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af SShadowS
Du huskede at reset bios efter flash?

Ja

Citeret

Oprindeligt indlæg af Razorblade
Hvis den står til memcheck i bios tager det en krig, spring den handling.

P.s. hvis det altså er bundkortet du snakker om.

Bundkortet fejler ingenting

Citeret

Oprindeligt indlæg af RTM
Det lyder sandsynligt at du skal opdatere VBIOS, det er ikke første gang jeg har hørt om den slags problemer med et 210 kort.

Men desværre har jeg endnu aldrig haft behov for at gøre det selv, så kan ikke fortælle dig hvordan du kan gøre det, men der burde være nogle guides rundt omkring hvis du kigger efter.

Har ikke kunnet finde nogen VBIOS files på asus's website og Nvidia's site siger man skal kontakte manufacture, så nu har jeg laver en request hos ASUS må se hvad de siger :S

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Jaiz" (05.03.2011, 12:52)

6

mandag, 7. marts 2011, 11:57

Svar fra asus:

Citeret

Dear Valued Customer,
Thank you for contacting ASUS Customer Service.

My name is Nils and it's my pleasure to help you with your problem.

Since there are no settings that can possibly be made on the graphics card, we cannot see how we could assist you in this case.

Please do not remove any previous conversation from this email / Vänligen radera inget från denna mailkonversation

Valued customer sigh... 8o

De fik dette tilbage igen:

Citeret

I hope thats a bad joke? Theres been god knows how many complains about this issue with this card on various motherboards and setups with the exact same problem, alot of people have said that a VBIOS update would help this problem on other 210 cards, however i cant find any files for this on your website, i cannot live with my bootup screen takes over 10 minutes when using your graphic card, so that you cannot help is not a reply i can use for anything please tell me what todo to eigther get a another card from you , or how to resvolve the issue with this card, i've triede 2 of my different EVGA cards and one club3d cards all nvidia based and all boot up perfectly. (EVGA 8800GTX/ EVGA 275GTX/ CLUB3D 8800GTX).

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Jaiz" (07.03.2011, 11:59)

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

7

mandag, 7. marts 2011, 12:01

Jeg har aldrig oplevet det med et grafikkort, men prøv at tage det ud igen og sæt det igen og evt. tjek om du har strøm i røven hvis den ska ha det.

Jeg har oplevet det med externe usb harddiske at boot-tid kan blive meget langsom ^^

8

mandag, 7. marts 2011, 14:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
Jeg har aldrig oplevet det med et grafikkort, men prøv at tage det ud igen og sæt det igen og evt. tjek om du har strøm i røven hvis den ska ha det.

Jeg har oplevet det med externe usb harddiske at boot-tid kan blive meget langsom ^^

Har jeg gjort 5 gange det et kendt problem på EN210 kortne apprently med ældre bundkort selvom de SKAL være PCI-E 1.0 compatible er de det åbenbart ikke helt 100%

puma99dk|

9

mandag, 7. marts 2011, 14:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jaiz

Citeret

Har jeg gjort 5 gange det et kendt problem på EN210 kortne apprently med ældre bundkort selvom de SKAL være PCI-E 1.0 compatible er de det åbenbart ikke helt 100%

prøvet at update bios på dit mobo? har os læst at nogle mobo's ik kan håndter nogle gfx.

10

mandag, 7. marts 2011, 14:38

Citeret

Citeret

Citeret

prøvet at update bios på dit mobo? har os læst at nogle mobo's ik kan håndter nogle gfx.

Køre på nyeste BIOS version :S

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Jaiz" (07.03.2011, 14:39)

11

mandag, 7. marts 2011, 14:41

Jeg tror bare jeg ville returnere kortet, prøv at snakke med forhandleren hvor du har købt det fra og husk at linke til nogle af de forskellige tråde rundt omkring (så de ikke bare bebrejder dit bundkort som værende årsagen).

Så vidt jeg kan se kan grafikkort med AMDs 5450 også købes til omkring det samme som geforce 210, burde kunne bruges også (med mindre du bruger linux på dit mediecenter).

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

puma99dk|

12

mandag, 7. marts 2011, 14:45

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Køre på nyeste BIOS version :S

oki har du tjekket Gigabyte's "Graphics Card List" som de har som pdf på deres side over dit mobo?

GA-G33M-S2H og ik 52H.

RTM når du bruger Nvidia ka du jo bruge de 16 Cuda Cores GeForce 210 har til bla. h264/x264 decoding.

13

mandag, 7. marts 2011, 14:52

Citeret

RTM når du bruger Nvidia ka du jo bruge de 16 Cuda Cores GeForce 210 har til bla. h264/x264 decoding.

5450 har UVD2.2 (jf wikipedia), UVD2.2 kan fint afvikle h.264 dekodning og en del andre codecs.

Eksempelvis har jeg kørt det med et radeon 4670 kort og kører for tiden med et G45 baseret bundkort (fungerer ikke så godt som 4670 men bruger mindre strøm).

Når det er sagt så har de små kort ikke regnekræft til at dekode alt lige så godt, men der er vi ude i smådetaljer som jeg tvivler på at de fleste vil lægge mærke til.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "RTM" (07.03.2011, 14:52)

puma99dk|

14

mandag, 7. marts 2011, 14:58

Citeret

Citeret

5450 har UVD2.2 (jf wikipedia), UVD2.2 kan fint afvikle h.264 dekodning og en del andre codecs.

Eksempelvis har jeg kørt det med et radeon 4670 kort og kører for tiden med et G45 baseret bundkort (fungerer ikke så godt som 4670 men bruger mindre strøm).

Når det er sagt så har de små kort ikke regnekræft til at dekode alt lige så godt, men der er vi ude i smådetaljer som jeg tvivler på at de fleste vil lægge mærke til.

jeg har tested bla. DXVA og CoreAVC, ved CoreAVC med 1080p video bruger du mindre cpu når du bruger dine Nvidia Cuda Cores end med ATi og DXVA.

How to get hardware accelerated H264 playback (DXVA)

15

mandag, 7. marts 2011, 15:03

Citeret

jeg har tested bla. DXVA og CoreAVC, ved CoreAVC med 1080p video bruger du mindre cpu når du bruger dine Nvidia Cuda Cores end med ATi og DXVA.

Det er jo detaljer, det er alligevel sjældent at man bruger CPUen til noget imens man kører en 1080p h.264 film, om den ligger på 10 eller 15% er jo underordnet, spørgsmålet er om man kan se filmen uden at der bliver droppet frames eller andet gris ;)

puma99dk|

16

mandag, 7. marts 2011, 15:10

Citeret

Citeret

Det er jo detaljer, det er alligevel sjældent at man bruger CPUen til noget imens man kører en 1080p h.264 film, om den ligger på 10 eller 15% er jo underordnet, spørgsmålet er om man kan se filmen uden at der bliver droppet frames eller andet gris ;)

jeg testede med en Intel Core 2 Duo E8400 på 4ghz men siger det bare :finger:

17

mandag, 7. marts 2011, 15:55

For at komme tilbage ontopic, hvis du ikke kan returnere grafikkortet, kan du overveje at prøve en VBIOS fra denne side: LINK

Men bemærk at der absolut ingen garanti er for at det vil virke, hvis du bruger en anden fabrikants VBIOS. Alternativt kan du også kigge på at købe et brugt bundkort, men så er det nemmere at købe et andet grafikkort.

Hvis det skal være Nvidia, skal du vidst bruge nogle flere penge eller købe brugt.

18

tirsdag, 8. marts 2011, 09:25

Citeret

For at komme tilbage ontopic, hvis du ikke kan returnere grafikkortet, kan du overveje at prøve en VBIOS fra denne side: LINK

Men bemærk at der absolut ingen garanti er for at det vil virke, hvis du bruger en anden fabrikants VBIOS. Alternativt kan du også kigge på at købe et brugt bundkort, men så er det nemmere at købe et andet grafikkort.

Hvis det skal være Nvidia, skal du vidst bruge nogle flere penge eller købe brugt.

Det skal være nvidia da mit mediecenter køre linux, og gider ikke til at køre med uoriginale drivere fordi ATI har en politik om at nægte og lave drivers som kan køre på linux :S , desværre var der ikke nogen VBIOS til EN210 modellen på det site, tak for linket ellers.

puma99dk|

19

tirsdag, 8. marts 2011, 09:46

Citeret

Citeret

Det skal være nvidia da mit mediecenter køre linux, og gider ikke til at køre med uoriginale drivere fordi ATI har en politik om at nægte og lave drivers som kan køre på linux :S , desværre var der ikke nogen VBIOS til EN210 modellen på det site, tak for linket ellers.

prøvet her angående GFX bios?

http://www.mvktech.net/

20

tirsdag, 8. marts 2011, 10:26

hvad er din PSU på ?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.