Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 28. februar 2011, 17:20

Hej folkens! Jeg står og skal bestille et BluRay drev og en HDD.

Nu hvor jeg har kigget rundt, så fandt jeg LG CH10LS20 Super Multi Blue
Den har fået udmærket anmeldelser OSV. men da jeg skulle købe den kigge jeg på Edbpriser for at finde den bedste pris, der kommer så to af disse op på søgningen, hvad er forskellen? Der er alligevel 100 kr forskel på dem :S

Link: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.…=4196541;820895

//SOL

EDIT: Skriv gerne forskellen på den, og forklar gerne hvilken der er bedst og, hvorfor :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Soltarion" (28.02.2011, 17:21)

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

2

mandag, 28. februar 2011, 17:34

ene er bulk den anden retail, betyder i bund og grund med el. uden software eneste forskel og so kan den bare pakket i en pose istedet for en kasse.

3

mandag, 28. februar 2011, 17:39

Som Puma skriver er den ene i detail pakning, den anden i bulk. Produkterne er altså identiske bortset fra indpakningen. (og evt. tilbehør, software etc.)

Prøv eks. at sammenlign Proshop ved begge produkter.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

4

mandag, 28. februar 2011, 17:53

Super! Tak for hjælpen til begge 2 :)

Det blev "En Gros" da jeg har CyberLink PowerDVD og satakabler osv :)

Tak

5

mandag, 28. februar 2011, 17:53

Retail = du får komponenten leveret med software, manual, ledninger og evt. skruer i en fin æske. Med CPUer gælder det at man typisk får en stock køler med.

Bulk = du får kun komponenten alene uden fin kasse, manualer etc.. Bulk er typisk beregnet til OEM kunder, men vakse selvbyggere køber dem også for at spare på emballage og (for det meste) ubrugelige stykker toiletpapir med informationer skrevet på.

Så pointen er sådan set at du skal se efter om du har de rigtige skruer, rigtige kabler og brug for en manual :)
Har du skruer og SATA kabler til at ligge, så hop på bulk og få enheden alene... at sætte et optisk drev i maskinen er et meget nemt indgreb:

smæk i
skru fast
sæt stik i
:P

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

6

mandag, 28. februar 2011, 18:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Foxx
Retail = du får komponenten leveret med software, manual, ledninger og evt. skruer i en fin æske. Med CPUer gælder det at man typisk får en stock køler med.

Bulk = du får kun komponenten alene uden fin kasse, manualer etc.. Bulk er typisk beregnet til OEM kunder, men vakse selvbyggere køber dem også for at spare på emballage og (for det meste) ubrugelige stykker toiletpapir med informationer skrevet på.

Så pointen er sådan set at du skal se efter om du har de rigtige skruer, rigtige kabler og brug for en manual :)
Har du skruer og SATA kabler til at ligge, så hop på bulk og få enheden alene... at sætte et optisk drev i maskinen er et meget nemt indgreb:

smæk i
skru fast
sæt stik i
:P

Købte somsagt "Bulk", har sq skruer og kasser nok :P Manualer er som du så pænt skrev, toiletpapir :)
Tak :9xo

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.