Samling af ny stationær savner forslag / råd.

  • Hej Tweak :)


    Jeg er ved at samle mig en ny stationær for et rimeligt beløb. Jeg lister lige hvad jeg er kommet frem til indtil videre:


    ASUS P8P67 Sandy Bridge bundkort med Intel P67 Express (HyperDuo) Link
    Core i7 I7-2600K 8 MB (Intel Boxed) (Varmeafleder) Link
    CPU Køler: Nogle forslag?
    ASUS EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5 (1 GB) Link
    750W Corsair TX CMPSU-750TXEU 140mm Link
    Corsair Dominator 3 x 2 GB Link
    Fractal Design Define R3 Sølv u/PSU Link
    120mm Arctic Cooling F12 19dB x3 (2 top 1 side) Link


    Disk 1 (System SSD): Corsair Performance Series P64 64 GB
    Disk 2 (Lager 1): Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB
    Disk 3 (Lager 2): Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB


    Windows 7 Professional.



    Alt skal indkøbes bortset fra alle diskene da det er nogle jeg allerede ligger inde med.


    Jeg er meget interesseret i at høre om hvordan i tror denne opsætning vil klare sig. Målet med opsætningen er at den skulle kunne trække nogle forskellige spil herunder World of Warcraft med en fornuftig grafikopsætning og så ellers daglige opgaver som udpakning af filer, webbrowsing og andet standard.


    Tak på forhand.


    Kasper

  • den ville uden problemer klare hverdagens små opgaver og gaming af WoW...


    med hensyn til din CPU køling så kommer det lidt an på om du skal OC eller bare lade den køre stock


    skal du OC vil jeg nok vælge en Corsair H50 ellers kan du jo bare bruge stock køleren :) eller denne her

  • Jeg havde forstillet mig i hvert fald at OC vha. TPU - om det så bliver med standard bios eller en anden ved jeg ikke endnu. Endnu et spørgsmål, den køler du har linket til understøttet ikke socket 1155 - Jeg er vel nødt til at finde en køler der også understøtter denne type socket eller minder 1156 og 1155 om hinanden så vidt at samme køler kan bruges?. Har opdateret tråden med links.

  • 1155 og 1156 kølere passer til hinandens sockets, er samme afstand der bliver brugt.


    Og overclocking på sandybridge forgår udelukkende på multiplier så der tale om 2 klik med mindre du vil have mere end 4.5ghz


    Syntes det lidt underligt du vælger et "gammelt" grafik kort taget i betragtning af alle andre dele er helt nye, især når man tager i betragtning du kan få et HD 6950 2gb til samme pris.


    Ville dog vælge http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622728#info med mindre du hardcore AMD fan.


    Kan du overclocke til 1 ghz på coren uden problemer.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Noget som det eneste jeg ikke rigtigt har givet mig i kast med at undersøge er grafikkortet, valget faldt på ati'et fordi jeg lige faldt over en kanon anmeldelse af det herinde. Men det kunne være jeg skulle prøve mig med dette kort du henviser til i stedet. Og til BPM, tror jeg giver mig i kast med H50'eren den ser rimelig fornuftig ud.


    Så skulle der vist også være styr på det hele, tror i ikke? :)

  • Jo virker sådan, 560 TI er Nvidia's nyeste midrange grafik kort og køre kanon så der kan du ihvertfald ikke gå galt i byen.


    H50 er en god køler hvis du ikke vil købe en Noctua NH-D14, den fylder dog noget mere så man skal have plads til den.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • ville forslå dig at snuppe en 2500K i stedet og så bruge de pengene på at smide et GTX 560 TI eller AMD 6950 i, istedet. Du ville vinde langt mere da 2600K's force er Hyper Threading som stort set intet giver i spil http://www.anandtech.com/show/…0k-core-i3-2100-tested/20

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • og husk også lige at ændre ram til enten 4gb eller 8 gb

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tjansen
    og husk også lige at ændre ram til enten 4gb eller 8 gb


    god point havde jeg ikke lige set, ja sandy bridge kører Dual channel så kun 2 stænger.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karse


    god point havde jeg ikke lige set, ja sandy bridge kører Dual channel så kun 2 stænger.


    Eller 4 stænger :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tusind tak skal i have :) Jeg tager ud og kigger på delene i dag. Lige et tilføjet spørgsmål til bundkortet, kan det passe der har været problemer med dem hvor de så er blevet tilbagekaldt herefter? Er det noget jeg skal passe på med når jeg køber det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af iddqd
    Tusind tak skal i have :) Jeg tager ud og kigger på delene i dag. Lige et tilføjet spørgsmål til bundkortet, kan det passe der har været problemer med dem hvor de så er blevet tilbagekaldt herefter? Er det noget jeg skal passe på med når jeg køber det.


    Som BPM nævner, så skal du spørge efter et kort med B3 revision (det står i hjørnet af oversiden på kassen) - disse kort er lavet efter at Intel har fundet ud af fejlen, og har rettet den med denne revision. Får du et kort uden B3 - ja så er der en risiko for at kortet har fejlen som kræver en bytter, hvis du vil bruge alle harddisk portene på kortet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |