Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 27. februar 2011, 15:39

Ja nu har jeg solgt min computer igen igen, fordi jeg ikke helt kan bestemme mig og nu skal jeg have noget nyt.

Jeg har en del krav der måske er modstridende og sværer
at opfylde, men jeg håber at i kan hjælpe mig.

I den sammenhæng har jeg kigget på MAC mini, men jeg synes bare at de er ALT for dyre iforhold til det man får, og fordi at jeg ikke gider at udskifte alle mine programmer og elektronik for at det kan spille sammen.

- Her så jeg at Asrock har lavet en Vision 3d der er utrolig lækker og sikkert slår MAC på hardware.
Den har dog stadivæk en pebert pris, og jeg tænkte på om man kan lave en DIY løsning der var endnu bedre end de 2 før nævnte?

Mine Krav:

-Så stille som mulig.
-Så lille som muligt.
-Så stabilt som muligt. (skal bruges til hverdags brug som studie, internet, musik og fornøjelse)
-Meget gerne det nye Sandy Bridge.
-USB 3.0
-SATA 3.0
-Trådløst wifi på 300Mbps.
-Slim drev (gerne Blu-ray)
-Harddisk bliver nok en SSD med nogle eksterne lager diske.
-Grafik der kan klare HD/Blu-ray, Photoshop, stor pc skærm (gerne 27"), små spil. (spiller primært på min PS3) og gerne viderførelse til mit 50" tv.

Det er måske mange/umulige krav at kræve af en lille computer, men jeg håber at i kan hjælpe mig lidt på vej.

Kandidaterne er:

Mac mini (som jeg helst vil undgå af overstående grunde). PRIS: 6300kr uden tilbehør.
[IMG]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTbDx0FXxwRCzjxSCOqVeGjmkocZ38APe6darAU9Wx9_h3e08NL&t=1[/IMG]
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
320GB Serial ATA Drive
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
User's Guide (Danish)

ASRock Vision 3D. PRIS: 6500kr.

2.4 GHz Core i3-370M
4GB RAM 1066 MHz DDR3 PC3-8500 - 2x2GB
Nvidia GT425M
500GB HD SATA2 7200RPM.
WiFi IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n
Blu-ray
No OS
USB 3.0

DIY Mini ITX case fra østen. PRIS: ???
http://www.xtremeplace.com/yabbse/index.php?topic=83178.0
Hardware: Hjælp!

Er det muligt at lave en DIY case, der slår de 2 første og opfylder alle mine krav?

Jeg håber at der er nogen der vil tage tiden til at hjælpe mig. :rules:

2

søndag, 27. februar 2011, 20:06

Hmm jeg sad selv og legede lidt og kunne se der kun var 1 mini ITX mobo til Sandybridge så prøvede mig lidt frem:

det er ikke det vilde grafik du får og der er ikke trådløst net men kan fikese med usb dongle? jeg ved heller ikke med den PSU som sidder i det lian li kabi http://www.shg.dk/Products/RetriveBasket…63-e216df069f15

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

3

tirsdag, 1. marts 2011, 20:42

Ja altså jeg havde også tænkt mig at vente til der kom lidt flere Sandy bridge bundkort på marked med bedre grafik.

Jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge hele dit setup til, for jeg vil ikke have det lian li kabinet hehe, men det jeg har linket til ;) - Hvis det altså kan lade sig gøre.

Jeg har ikke helt styr på hvad der kommer af hardware iløbet af de næste par måneder, så jeg søgte lidt nogen der kunne sammensætte lidt hardware (gerne med kommende dele), så jeg kan se om det er umuligt at slå de to andre konkurrenter :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.