Hvor stor PSU?

  • vil gerne vide ca. mange watt min psu skal være på.


    har tænkt mig at købe et


    Asus M4N98TD EVO bundkort


    AMD phenom II X6 1055T


    4-8 GB kingston 1600mhz ram


    og grafikkort har jeg men dette er et Geforce GTX260


    men hvilken psu?


    takker på forhånd.

  • Med det setup har du ikke brug for stor en psu, hvis du tager en af god kvalitet så er en 500watt mere en nok, dog kunne en større være et bedre valg så er du fri for at skifte psu næste gang du skal opgradere.
    hvad er dit budget?
    hvis du vil ha' en psu som også kan levere noget i dit næste setup så kunne en Corsair TX750W være en ide.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4700454

  • gå efter de 750 watt ca..... en strømforsyning der er for lille blir varm og presset det kan få den til at svinge i voltene.... det er osse lækkert med god strøm hvis man skal overclocke det er vigtigt..

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • En god kvalitets PSU omkring de 750 watt, som Cyclups siger kan sagtens føde dit system gennem de næste par opgraderinger.


    Corsair, CM, Antec true power, Cougar osv.


    En rigtig god PSU yder allerbedst ved en belastning på 80%, der er den allermest effektiv og jo bedre kvalitet den har, jo mere pres kan den tåle, når man lige tager alderen i betragtning osse, fordi alle PSU'er mister ydelse over tid, de bliver slidt.
    Som altid jo flere penge du kaster efter den, jo bedre komponenter er den lavet af og i sidste ende jo mere stabilitet og levetid, vil du få ud af den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.