Brugt plasma TV

  • Hey der!


    Håber der sidder nogen kyndige tweakere, der kan hjælpe mig lidt her. Er blevet tilbudt at købe et brugt 50" plasma tv, af en af mine kammerater. Der er tale om denne: http://www.proshop.dk/ShowProd…x?uid=60014&prodid=123189


    Han siger at fjernsynet er lidt over 2 år gammelt og købt i hifi klubben til en pris på 22.000,- dengang. Ved jeg godt at man ikke kan bruge til noget nu, da det jo går stærkt ligesom med hardware. Han forlanger 3500,-


    Mit spørgsmål er så om det kan betale sig at købe et brugt som måske var toppen af poppen for over 2 år siden, eller det er smartere at smide lidt flere skejser efter et nyt istedet?
    Der er jo hverken dvb-c tuner eller mpeg 4 i, men har selv en boks, så ikke det store problem der. Jeg er bare lidt bekymret omkring et watt forbrug på 460 -hvilket jeg syntes der lyder af ufattelig meget!


    Håber at der er nogen som kan komme med lidt indputs, så jeg ikke brænder mig.


    Mvh. Kenneth


  • Jeg ville personligt ikke!
    Ting som døde pixels, ingen garanti osv.


    Spar de sidste penge samme, og få et nyt, og opdateret TV fra 2010-2011 med garanti m.v.
    Nok en high end model for 2år siden, men der er sket meget på 2 år.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze


    Jeg ville personligt ikke!
    Ting som døde pixels, ingen garanti osv.


    Spar de sidste penge samme, og få et nyt, og opdateret TV fra 2010-2011 med garanti m.v.
    Nok en high end model for 2år siden, men der er sket meget på 2 år.


    Det er også dér at mine tanker er henne ad. Men står også i den sitiuation at jeg har en lille bærbar som jeg regner med at skulle have solgt, han vil gerne tage den i bytte og så kan jeg få tvet for 2000,-
    Men måske en god idé, bare at sælge computeren og spare nogen flere grunker op til et nyt -bare ikke så let når man er kommet på SU :crazyeyes:

  • Hvis du er så heldig at kunne prøve det først, så kan du jo se om det er godt nok til dig. Hvis det er dette og du samtidigt kan smide en bærbar med i handelen, så er det ikke så tosset en handel for dig.


    Men hvilken bærbar er det, du smider med i handelen?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze
    Det ville jeg gøre personligt


    Hvilket? Vente?


    Det er en lille 12" hp med 2 gb. ddr2 og en eller anden amd processor, altså ikke en notebook, men heller ikke en netbook, men et eller andet sted der imellem. Købte den for lidt tid siden brugt, med henblik på skole, men kom ski lige til at købe en notebook også :$


    edit: Denne, dog uden hdmi: http://www.youtube.com/watch?v=q4ZaTMvmeb8


  • Vente mente jeg

  • Hvis du selv betaler strøm tror jeg du blir ked af det effektforbrug:(


    Under alle omstændigheder ville jeg hellere spare lidt mere sammen ogbruge 5-6.000 kr på et nyere tv som kan meget mere...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Hvis du selv betaler strøm tror jeg du blir ked af det effektforbrug:(


    Under alle omstændigheder ville jeg hellere spare lidt mere sammen ogbruge 5-6.000 kr på et nyere tv som kan meget mere...


    Det gør jeg desværre. Ja det løber jo egentlig op. Tror bare at han får lov at beholde skidtet, selvom min gamle prosonic godt kunne trænge til en udskiftning...

  • Hov hov! Det bruger ikke så mange watt hele tiden. Det er hvad det max bruger. Den kan lige så godt bruge 100watt. Der er flere test hvor de viser at et plasma ikke bruger meget mere watt end et LCD. Det kommer helt an på hvad du ser.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Hov hov! Det bruger ikke så mange watt hele tiden. Det er hvad det max bruger. Den kan lige så godt bruge 100watt. Der er flere test hvor de viser at et plasma ikke bruger meget mere watt end et LCD. Det kommer helt an på hvad du ser.


    Selvom det er et max tal vil et nyt tv, plasma eller LCD ikke komme op på det samme effektforbrug jo:)

  • Man skal godt nok nå at køre tvet i mange timer, før det koster det samme i el, som merprisen for et nyt 50" :)


    Så får man selvfølgelig også nye paneler med bedre billede, men hvis du sidder med et Prosonic nu, så ville jeg sq skifte hurtigts muligt. Kan du nøjes med et Prosonic, så kan jeg ikke se, hvorfor du skulle tørste efter et helt nyt panel i 1080p ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Well, too late. Har takket nej til tilbuddet og han fik også et bud på 4000,-
    Ja, man kan vende sig til meget, men syntes nu at det klarer sig okay, taget dets alder i betragtning.
    Anyway, så mente damen også at det var for stort! Kunne nu selv sagtens leve med det, selvom vi kun sidder 3.5-4 meter fra tvet. Utroligt så meget magt de damer efterhånden har... :ph34r:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Well, too late. Har takket nej til tilbuddet og han fik også et bud på 4000,-
    Ja, man kan vende sig til meget, men syntes nu at det klarer sig okay, taget dets alder i betragtning.
    Anyway, så mente damen også at det var for stort! Kunne nu selv sagtens leve med det, selvom vi kun sidder 3.5-4 meter fra tvet. Utroligt så meget magt de damer efterhånden har... :ph34r:


    Get used to it :-)