Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 21. februar 2011, 00:16

Hej alle.

Jeg skal ud og nogle opgraderinger til min computer da jeg synes den er blevet meget langsom.
Min CPU blæser er defekt og min PSU er for lille til mit grafikkort, så den slukker når jeg prøver at kører spil på medium/high.
Jeg leder også efter et nyt bundkort, men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter og hvordan jeg ved om det passer?
Nogle der kan komme med et par gode forslag til hvad jeg kan købe? og forklare mig hvordan jeg ved om et bundkort passer?
Jeg har nogle penge liggende fra hjemmesiden komplett.dk, så det ville være super lækkert, hvis i kunne det derfra.

forresten så ligger mit budget på 2000kr. til bundkort, CPU blæser og PSU.
Min nuværende PSU er på 230V.

Min computer er en HP Pavilion a6345.sc desktop pc

Mvh. Frederik. :)

2

mandag, 21. februar 2011, 00:30

PSU måles ikke på V men på W, alle har en 230V psu da det standard strømudgang i danmark, din el kedel er også 230V ^^ (hvis din pc er købt samlet fra HP og du ikke har skiftet grafik kortet ud senere hen tvivler jeg stærkt på din PSU teori da de matcher til det hardware de sætter i deres modeller)

Tror nok nærmere den slukker fordi din CPU bliver for varm og rammer thermal limit, og den lukker ned for at redde den, pga din defekte blæser.

Du skal nok over i noget AMD hvis dit budget er så lille, og har ikke så meget forstand på AMD, så det vil jeg lade andre brugere herinde tage sig af :)

Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
Motherboard: Asus Sabertooth
Cooler: Noctua nh-d14
Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

3

mandag, 21. februar 2011, 03:00

Mange tak for svaret :)

Min blæser var ikke defekt da jeg først modtog mit grafikkort, det er først sket her for en 1 uge siden.
Har haft grafikkortet i 1år. Har testet mine RAM, de fejler intet.
Men det mærkelige er at min blæser drejer rundt, men når jeg startet min computer op fortæller den mig at min CPU blæser er i stykker og at den derfor lukker ned om 4sek.
Hvis jeg trykker "F2" går den videre til skrivebordet og virker som den skal. Dog kører min CPU blæser fuldstændig sindsygt op og ned i omdrejninger.

4

mandag, 21. februar 2011, 05:14

Hvis du har kørt med det i 1 år uden problemer og det kun er sket inden for den sidste uge tvivler jeg stadig på det din PSU, godt nok taber de effekt over tid, men du skulle godt nok være tæt på grænsen for at det skulle få konsekvens for et normalt ikke overclocket system.

Ved du hvor mange Watt din psu er?

Har du prøvet at tage din cpu køler af og rense den for støv evt. ?

Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
Motherboard: Asus Sabertooth
Cooler: Noctua nh-d14
Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

5

mandag, 21. februar 2011, 13:22

Det er min blæser der først er begyndt at smadre her for 1 uge siden.
Mit grafikkort har altid slukket, når jeg har prøvet at kører spil :(

6

mandag, 21. februar 2011, 13:23

Forresten så er min PSU på 230W, bare mig der lavede en skrivefejl i toppen af indlægget. :)

7

mandag, 21. februar 2011, 13:26

Hej

Jeg har de her dele, og hvis du vil have 500W Antec Earthwatts med så der er strøm nok så kan jeg sælge det til dig nu og her for 2000,-

Evt. uden GFX til 1500,-

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=133003&sid=

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gicls" (21.02.2011, 13:27)

Seneste tests og artikler

1

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

0

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

1

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

0

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.