bærbar køb, hjælp ønskes :)

  • skal ud og have købt mig en bærbar, men har ikke fulgt med længe


    nogle der har et godt forslag til omkring 6-8000 den skal bruges hovedsageligt til arbejde, film og lidt spil


    hvilket GFX er bedst til dette ATI 5870? 6370? eller er nvidia langt om længe kommet foran?

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • De to første ting som den skal bruges til kræver ikke så meget endda (arbejde og film), men det kan den sidste valgmulighed godt.


    Så spørgsmålet er hvilke spil regner du med at skulle spille? (nu snakker jeg ikke specifikt, men snarere hvor nye spil generelt er når du spiller dem. Ydermere er det naturligvis også relevant at høre hvad dine forventninger er, skal grafik være så god som mulig eller kan du godt leve med at køre med lidt lave indstillinger?


    Generelt syntes jeg at når vi nærmer os "gamer" bærbare så bliver den bærbare nærmere en slæbbar, pga. vægt og generel batterilevetid.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • vægten og batteri levetid er ikke det vigtigste for mig, da den hovedsageligt skal bruges hjemme og når jeg er på kursus, og der er strømstik begge steder.


    den må meget gerne kunne spille nyere spil, men er godt klar over jeg ikke får den vildeste computer for 6-8000 så er selvfølgelig villig til at gå lidt på kompromis :)

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • havde faktisk selv kigget på den nederste, men nogen der kan forklare mig om ati 5870, 6370 eller GF 460 er bedst ?


    eller om man skal vælge et helt fjerde GFX ?

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rainwolf
    havde faktisk selv kigget på den nederste, men nogen der kan forklare mig om ati 5870, 6370 eller GF 460 er bedst ?


    eller om man skal vælge et helt fjerde GFX ?


    Du skal kigge på en minimering af flaskehalse, og ikke på hvilken del der er bedst.
    Alle linket produkter opfylder fint dine krav set ud fra budgettet


    Læs evt tests på laptopworld

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rainwolf
    havde faktisk selv kigget på den nederste, men nogen der kan forklare mig om ati 5870, 6370 eller GF 460 er bedst ?


    eller om man skal vælge et helt fjerde GFX ?


    Du kan få lidt guidelines på denne side hvor de sammenligner benchmarks fra grafikkort til bærbare.


    Med GF 460 går jeg ud fra du mener GTX 460M. Mig bekendt er der ikke noget grafikkort til bærbare der hedder GF 460.
    I min nyligt indkøbte bærbare sidder der et GTX 460. Jeg har dog ikke noget at sammenligne med så det vil være svært at anbefale det frem for noget andet. Jeg brugte selv ovenstående link til at bestemme mig for grafikkort.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • dit link kan udelukkende bruges som udgangspunkt da man på ingenmåde kan være sikker på de benchmarks

  • GF er selvfølgelig Geforce og 460 er derfor GTX da det er den eneste model de har lavet :)


    siden ser rigtig god ud, men også meget uoverskuelig ihvertfald for mig, da mange af de GFX de linker til ikke rigtig er at finde synes jeg.


    ved godt at et system kører bedst hvis der ikke er nogle flaskehalse, men man skal stadig have et udgangspunkt og mit udgangspunkt er at jeg vil have et godt gfx :)


    vil derfor høre om nogle ved hvad der er bedst af flg:


    Ati mobility 5870
    Ati 5870
    Geforce GTX 460m


    eller om der eventuelt er et bedre alternativ som ikke får prisen til at explodere.


    skal lige siges at jeg ikke er 100% fastlagt på 6-8000 det er mere for at afgrænse prisen skulle den snige sig op på 9 er det ok skulle den komme ned på 5 er det også fint :)


    mange tak for alle de gode svar indtil videre

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • I det prisniveau ville jeg formentlig gå efter denne MSI.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • ahh det giver mening jeg troede forskellen var at 5870 var den normale version og mobility var en version der var lavet specielt til bærbare (men ved nada om bærbare og udstyr dertil)

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rainwolf
    ahh det giver mening jeg troede forskellen var at 5870 var den normale version og mobility var en version der var lavet specielt til bærbare (men ved nada om bærbare og udstyr dertil)


    Det er det også, Mobility serien har ofte en lavere frekvens da den er bygget til et lille "samfund" som en laptop er.

  • så er der så en forskel på http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4204501 (som skriver den er med ATI Radeon HD 5870)


    og


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4667733 (som skriver den er med ATI Mobility Radeon HD 5870) ?


    og hvorfor er 5870 bedre end 6370 det giver jo ingen mening :)

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated


  • De to maskiner du linker til har samme GFX


    Fordi et kort har højre "nummer" end et andet, er det ikke ensbetydende med det er bedre.