• Er ved at blive træt af mine kvadratiske skærm, så er på udkig efter en ny. Har prøvet at sætte mig lidt ind i markedet og sådan, men skriver altid herinde for sikkerheds skyld (:


    Har fundet ud af, at der er 3 paneltyper:
    IPS
    VA
    TN
    Mener det er dem.


    - IPS er meget dyr, men klart den bedste.
    - VA er en mellemting, og god til prisen.
    - TN er det ringeste, men meget billigt at producere og lav responsrate.


    Af krav har jeg:
    22-24"
    LED eller WLED ved ikke hvad er bedst
    Mindre end 2000,-
    højst 5 ms response
    Skal se forholdsvis godt/ny ud (selve skærmen. ja, jeg er perfektionist)


    Dette er den eneste IPS jeg har fundet, som faktisk er pæn, men kan ikke finde anmeldelser af den:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4662021


    Og dette er den TN skærm som jeg havde i tankerne:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=654560


    Hvilken ville i tage eller kan i finde noget bedre ?


    *Bruger skærmen til at se film på og game. Jeg gamer mange slags spil, så behøver ikke være decideret god til fps, men selvfølgelig ikke dårlig.

  • Hmm..


    Først og fremmest, så er det svært at sige hvad der er pænt.. Jeg synes fx dem du der har fundet er virkelig ukønne - for at bruge et ord der ikke eksistere. Derfor er det måske et svært krav, men vi kan jo altid forslå noget som du jo så selv kan vurdere..


    Jeg har selv denne: [Blocked Image: http://blog.shutterbug.com/davidbrooks/Dell-U2410-F&B.jpg]
    Dell Ultrasharp U2410


    Den er dog uden for dit pris niveau, men det er stadig en af de bedste 24" med IPS der findes.


    Jeg har også en Samsung 226BW: [Blocked Image: http://images.bidorbuy.co.za/user_images/614/482614_090924232113_samsung_226bw.jpg]


    Det er meget nemt at se forskel på top-kvalitet og ja, noget middelmodigt. Jeg syns klart Dell'en er den pæneste.


    Inden for IPS findes der så også mange slags forskellige teknologier - E-IPS, H-IPS, P-IPS, S-IPS og AS-IPS. Du du oftest møder er IPS, E-IPS og H-IPS, så vidt jeg ved. Men nå.. Det jeg vil frem til er, hvad skal du bruge den til? Hvis det bare er til gaming og film, så skal du ikke vælge en IPS - eller jo, det kan du sagtens, men dine penge er måske bedre lagt i en med TN, da de som oftest er længe nok til det forbrug; Det kræver ikke det store.


    Selv inden for IPS paneler kan der være dårlige paneler ind i mellem, man skal derfor kende markedet - ligesom når man skal købe TV; Der har specifikationer heller ikke meget at sige.


    Derudover så kan øjet ikke se nogen forskel på 2ms og 5ms. Ja, vi skal faktisk over 16ms før øjet kan registrer at det begynder at gå for langsomt, så det skal du ikke bekymre dig om.


    Du nævner selv LED og WLED, og det finder man kun på TN paneler. IPS paneler bruger stadig den gode gamle Cold Cathode Fluorescent Light (CCFL) og det er der en grund til. Farverne er varmere og er mere korrekt gengivet. LED har den gode funktion at det kan vise en langt større kontrast (så vidt jeg ved), det bruger mindre strøm og så fylder det selvfølgelig mindre.


    Jeg kan anbefale Dell 2209WA hvis du gerne vil have en prisvenlig skræm med IPS panel (som levere gode resultater!)


    Hvis du vil have en med TN, så kan du bare vælge en BenQ i den rette størrelse - de dækker ofte de flests krav, når det kommer til gaming.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Ja kan godt se den med udseende er lidt vanskelig. Men mener at jeg gerne vil ha' en som ser nogenlunde sådan ud. Dell laver nogen af de bedste skærme, men de minder mig bare om sådan nogen gamle nogen, da de ser ud som de gør.


    Forstår så ikke det med IPS & LED, for der står da at LG'en har LED med dynamisk kontrast på 5000000:1 ?


    Jeg bruger ikke skærmen til meget mere end film, gaming og hverdags brug. Lidt fotoredigering øver jeg mig også på. Er bare perfektionist, så hvis IPS giver et så meget bedre billede, synes jeg ikke at LG'en kostede meget mere end Samsungen.


    Og tak for det lange svar :9xo

  • Jeg har selv http://www.dustinhome.dk/pd_5010456532.aspx den har dog ikke LED men stadig et virkelig lavt strømforbrug http://www.flatpanels.dk/test.…n=showfull&id=1275296312,
    er selv virkelig glad for denne skærm og det samme er min ven.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • asus er også begyndt at lave pæne og gode skærme til en lav pris...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Om man vil have 16:9 eller 16:10 har jo også noget at sige. Jeg personligt går KUN efter 16:10.. Det giver lige en højere opløsning og er mere til skrivebordsarbejde. Hvor 16:9 jo er til film og gaming.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Om man vil have 16:9 eller 16:10 har jo også noget at sige. Jeg personligt går KUN efter 16:10.. Det giver lige en højere opløsning og er mere til skrivebordsarbejde. Hvor 16:9 jo er til film og gaming.


    Så tror jeg det er en 16:9 jeg skal ha'. Det er vist også det mest normale tror jeg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX


    Så tror jeg det er en 16:9 jeg skal ha'. Det er vist også det mest normale tror jeg


    Det var det ikke før i tiden, men det er det blevet, da det er billigere at producere. Det er derfor også ofte på de billige modeller du finder 16:9.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Hvad med denne BenQ:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281140


    http://www.prad.de/guide/screen6427.html


    Den har godt nok 8 msec, men er ellers fremragende og bruger 28 watt.


    Hvad er det man får til den pris ? Det er selvfølgelig smart med sådan en stand, men jeg behøver ikke den slags justerbare type. Dynamisk kontrast på 20.000.000:1 er godt nok det højeste jeg har set, men ved ikke om det spiller nogen rolle

  • Nej jeg ved heller ikk lige hvorfor den er så dyr. Men den har en sRGB indstilling, så det er ligefør man skulle tro det var en IPS..


    Men jeg vil så sige, at det er ærgerligt du ikke tænker mere på ergonomi. For mig er det også en stor ting, og derfor prioritere jeg også Dell's skærme højt, for de kommer med en utrolig god stander der er fleksibel..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Nej jeg ved heller ikk lige hvorfor den er så dyr. Men den har en sRGB indstilling, så det er ligefør man skulle tro det var en IPS..


    Men jeg vil så sige, at det er ærgerligt du ikke tænker mere på ergonomi. For mig er det også en stor ting, og derfor prioritere jeg også Dell's skærme højt, for de kommer med en utrolig god stander der er fleksibel..


    Selvfølgelig kan det da være dejligt, at den er så fleksibel, men jeg har ikke det behov til at instille den. Jeg sidder jo bare ved skrivebordet, så der passer en almindelig jo udemærket. Så behøver jeg ikke betale xtra for noget, som jeg sjældent kommer til at bruge


    Læste hos en af dem som sælger den, at det er et VA panel, som den bruger. Er det at foretrække, fremfor TN ? Synes bare 8 ms er lidt i overkanten..


    PS. Fandt den her video. Det er lige præcis de 2 jeg tænker på (: Vil i ikke mene, at LG'en er meget bedre ? http://www.youtube.com/watch?v=wmaQhBslbXY

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Nej jeg ved heller ikk lige hvorfor den er så dyr. Men den har en sRGB indstilling, så det er ligefør man skulle tro det var en IPS..


    Men jeg vil så sige, at det er ærgerligt du ikke tænker mere på ergonomi. For mig er det også en stor ting, og derfor prioritere jeg også Dell's skærme højt, for de kommer med en utrolig god stander der er fleksibel..


    Som min HP ZR24w :)