Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 15. februar 2011, 14:32

Hej Tweak's

Jeg er It studerende og skal bruge mig en server til at lege med.

Har jeg indtil videre
Intel xeon x3430
Intel DH57DD el DQ57TM
Corsair 8 gb ram http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=702543

Jeg skal bruge Serveren til at køre VMware ESXI og så skal jeg køre en form for RAID

Er der nogle der kan hjælpe mig derude..

Er HW'en kompatibel med ESXI? Og hvad bør jeg vælge?
Skal jeg købe mig en RAID controller hvis jeg skal køre med ca 4 diske?

2

tirsdag, 15. februar 2011, 14:41

En raid controller er et must hvis du vil noget seriøst. Det gør også at du kan flytte dit Raid hvis du skifter hardware på et senere tidspunkt.

Ang. hardware bør du kunne finde en kompatibel liste hos VMWare. Ellers check Hak5 ud på youtube, de leger med ESXi.

vh. Nikolaj Weber

WeberDesigns.dk - Webdesign & Programmering

3

onsdag, 16. februar 2011, 19:31

det er en god ide at skaffe en RAID controller, de kan lære dig en del om at sætte et RAID system op optimalt. Gå efter en der som minimum kan lave RAID 0, 1, 10 og RAID 5 arrays. RAID 5 er nok det mest brugte hvad angår serversystemer, da det tåler at en disk kan gå ned uden at al data bliver corrupted. Med RAID 5 skal man have et antal af diske der går op i 3. Læs mere på RAID guiden: http://www.tweak.dk/article/Guide_til_RAID/72/1/1

Dog er der et andet handicap, der er som regel ikke hotswap understøttelse medmindre du har en backplane til diskene som i rigtige servere, men tror ikke det er nødvendigt.