Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 15. februar 2011, 09:54

Hej Alle sammen
Jeg er en af de uheldige, der får et nyt bundkort til Marts/April pga. fejl i Intels P67 chipset :boxed:

Jeg overvejer i den forbindelse om jeg skal have et AsRock Extreme4 i stedet for mit Asus P8P67. Jeg har generelt altid godt kunne li' Asus produkter og bare mærket har for mig virket som en garant for kvalitet. Men er der så meget mere at komme efter i forhold til AsRock, når jeg nu kan få et "større" bundkort til en billigere penge.

Hvad siger i?

To AsRock or to ASUS?

/DMT

LAPTOP (Win7 64-bit): Lenovo Thinkpad x121e (E-300)

2

tirsdag, 15. februar 2011, 10:59

I det store hele nej, men fra mit synspunkt der er ASUS i en lidt bedre klasse end ASRock.
Komponenterne burde være de samme alle vegne men det er de ikke helt, og ASUS har bare et ry for at have et bedre og mere stabilt produkt, og så holder de bare deres værdi bedre.

AMD

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "!wfdi" (15.02.2011, 11:08)

3

tirsdag, 15. februar 2011, 13:11

Jeg ville også klart vælge asus.. Har haft bundkort fra begge producenter flere gange og mine erfaringer siger ihvertfald at ASUS bare er bedst med hensyn til kvalitet og stabililtet !

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

4

tirsdag, 15. februar 2011, 14:36

Asrock er Asus' økonomibrand og jeg mener at de bliver lavet på samme fabrikker også. Hos Asrock får du mindre bundle og deres BIOS samt andre funktioner er lidt mere skrabet i forhold til de dyrere Asus boards.
Om du køber er helt billigt Asus eller Asrock gør ingen forskel, men deres topmodeller har flere features end både Asrock og de billigere Asus kort.

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

5

tirsdag, 15. februar 2011, 14:37

Jeg har ikke selv ejet et ASUS board, men kan sige god for kvaliteten hos ASrock. Det er det eneste mærke jeg ikke har haft problemer med.
Meget stabilt til OC.

vh. Nikolaj Weber

WeberDesigns.dk - Webdesign & Programmering

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.