SANDY BRIDGE er det pengene værd?

  • Hej folkens jeg søger lidt råd og vejledning


    jeg overvejer så snart at finanserne er til det at opgradere til en i7 processor


    men skal jeg vælge en processor fra den nye generation? eller den gamle?



    sidder selv med min gamle Q6600 som ellers klarer sig fint, men det bliver den jo ikke ved med

  • Hvis du skal ud at købe nyt, kan du ligeså godt købe sandy. Ingen grund til at bruge penge på en døende platform.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • jeg er helt vild med det har haft Q6600/QX9770/Q9650/I7 860 og nu I7 2600K som er helt syg i ydelse,kan slå I7 980x i mange test,og ikke minst i båndbreden på ram
    og en I7 980x koste 3 gange af hvad en I7 2600K koster.


    Asrock P67 Xtreame6 er meget lækker bundkort,en del af Gigabyte bundkortne har en sygdom,men at de lige med et flasher tilbage på en gammel bios :crazyeyes:


    ASUS/Asrock har ikke den sygdom ved jeg


    mange siger at Gigabyte yder beder i 2D test,men det kommer nok an på bruger bag pcen/bios


    Asrock P67 Xtreame6 kunne med det samme køre 2134MHZ på ram,men hvor jeg måtte slås med Gigabyte/bioser for at holde ramne på 18XXmhz


    ved ikke hvad andre har prøvet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OLED boy
    "ALLE" bundkortne til sandy (P67/H67 = 6 serie) er blevet kaldt tilbage pga. fejl


    og det kommer til at koste kassen = milliader :clap:


    Link?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Yep - det er en fejl i den ene SATA chip som har tvunget Intel til at tilbagekalde alle kort og lave en mother of all RMA på alle kort der er solgt i Sandy serien. Medmindre at du bruger mere end 4 SATA enheder er det dog ikke noget man ikke sagtens kan leve med (der er 6 porte, kun to af dem er fejlbehæftede)


    Men ja - Sandy er klart opgraderingen værd. Sad med en E8400 fra 775 generationen indtil i fredags hvor jeg endelig fik min nye Sandy 2500K ind af døren - den kører som en drøm, og det til rimelige penge (der er jo også 2600K og Extreme/Deluxe/Pro bundkort for de der vil have mere)
    :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    her bl.a. men det er da ude over det hele...
    http://hwt.dk/newsdetails.aspx?NewsID=15828


    Takker, har ikke hørt om det før nu.


    Ikke et ord om det på anandtech, guru og tech report.


    Edit: ok det var der så da man søgte lidt.... :$

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().


  • Det er sådan set bare en storm i et glas vand det problem. Det er blevet hypet op af flere sider.


    Det var kun på nogle bundkort problemet blev registret, men alle producenterne valgte at trække bundkortene tilbage for at få det lavet.


    Man kan sagtens undvære de to sata porte til hverdag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Det er sådan set bare en storm i et glas vand det problem. Det er blevet hypet op af flere sider.
    Det var kun på nogle bundkort problemet blev registret, men alle producenterne valgte at trække bundkortene tilbage for at få det lavet.


    Man kan sagtens undvære de to sata porte til hverdag.


    Kunne ikke være mere ening. Vi snakker om en mulig nedsættelse af ydelsen på SATA2 portene i løbet af 2-3 år.
    Alligevel venter jeg med at købe P67 brædt til den nye revision kommer til april. Mest fordi det nærmest er umuligt at drive et Asus TUF SaberTooth P67 op :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brandt
    En gut på XS har lavet lidt forskellige test med netop Q6600 og en i5 2500K


    Ingen tvivl om at SB er de gamle Core modeller overlegne, men alligevel en tankeværdig sammenligning synes jeg.


    Klappede han nu den Q6600 over de 3.5Ghz så var graferne lige, og kan ville ikke være CPU hæmmet overhovedet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.