Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 14. februar 2011, 13:26

Halløj.
Jeg har haft nogle problemer med min computer i et stykke tid og mente at problemet var min harddisk. Derfor investerede jeg i en ny harddisk. Den gamle tog jeg ud af kabinettet og i med den nye. Computeren startede fint op og jeg installerede Windows 7 uden problemer. Da jeg var færdig med installationen slukkede jeg computeren normalt.
2. gang jeg tændte for computeren starter den slet ikke. Altså der er strøm i og man kan da også høre at blæserne osv. kører, men der kommer ikke det karakteristiske "bip" cirka 3-5 sekunder efter jeg har trykket på power knappen og skærmen når aldrig at tænde.
Jeg har prøvet at sætte den gamle harddisk i, men problemet er det samme.
Det skal siges at jeg "kom til" at tilslutte 1394 stikket til en USB-pin-port på bundkortet da jeg satte den nye i og har nu læst at det kan være skadeligt for bundkortet.
Jeg ved ikke om dette har skadet bundkortet, men måske kan nogle kloge hoveder som jer komme med løsningsforslag, som ikke er alt for dyre. Vil jo nødig købe ny hardware, hvis dette kan undgås.

På forhånd tak

q6600
8800 gts oc

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dilleren" (14.02.2011, 14:06)

2

mandag, 14. februar 2011, 13:37

Hvis du er heldig kan det løses ved at nulstille bios.. Det kunne også være rammene der sad løst, så prøv at tag dem ud og i igen

Hvis du oplever samme problem som før den nye harddisk, så vil jeg tro det ikke har noget med hverken den nye eller den gamle..

Hvis ikke du allerede ved det, så kan du nulstille bios ved at flytte på en jumper på bundkortet med bogstaverne CMOS på.. Flyt den én tak, så den sidder på den i midten og den der sad fri før og start pc'en.. Sluk og flyt den tilbage igen

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Karga" (14.02.2011, 13:40)

3

mandag, 14. februar 2011, 14:31

Tak for svaret.
Desværre var jeg ikke så heldig at det gjorde en forskel. Jeg har også tjekket om det var mine RAM den var gal med, men det gjorde heller ikke nogen forskel. Kom gerne med flere forslag, hvis i har det.

q6600
8800 gts oc

4

mandag, 14. februar 2011, 18:01

Er du rigtig heldig, kan du redde dit bundkort.
Ud med batteriet og selvfølgelig tage strøm fra inden, vent 10 sek, batteriet i igen og start op.
Kommer der en fejlmeddelelse med det samme, skyldes det højest sandsynligt, du lige skal in i bios og sætte boot række følgen, så den passer.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

5

fredag, 18. februar 2011, 12:34

Jeg fik løst problemet midlertidigt.
Jeg samlede den igen fra bunden af og gjorde det med batteriet, og det hjalp!
To dage senere er problemet dog opstået igen. Jeg tænder for computeren og blæserne går i gang, men der kommer ikke det karakteristiske bip og hverken "power-dioden" og "harddisk-dioden" lyser, samt skærmen heller ikke starter op.

Tror i der skal nyt bundkort til?

Synes bare det er mærkeligt at problemet blev løst og så det kommer igen få dage senere...

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp!

q6600
8800 gts oc

6

fredag, 18. februar 2011, 14:02

Jeg har en M8 med samme problem og vi har prøvet at skifte alt ud, uden det hjalp. Det vi til sidst fandt ud af var, at der måske var en kortslutning mellem bundkort og kabinet. Vi prøvede så, at ligge et stykke pap "lidt storm p" mellem bundkort og kabinet, det hjalp og den har kørt siden.. Prøv det...

7

fredag, 18. februar 2011, 20:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dilleren
Jeg fik løst problemet midlertidigt.
Jeg samlede den igen fra bunden af og gjorde det med batteriet, og det hjalp!
To dage senere er problemet dog opstået igen. Jeg tænder for computeren og blæserne går i gang, men der kommer ikke det karakteristiske bip og hverken "power-dioden" og "harddisk-dioden" lyser, samt skærmen heller ikke starter op.

Tror i der skal nyt bundkort til?

Synes bare det er mærkeligt at problemet blev løst og så det kommer igen få dage senere...

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp!

Det kan sagtens være en kortslutning, som er skyld i det, og dog alligevel. Du siger maskinen har kørt fint i et par dage hvorefter problemet er kommet igen, ikke ?.

Jeg ville prøve at skifte batteriet på bundkortet ud, den koster ikke mange ører og kan købes overalt, supermarkeder, urmagere osv.

Grunden til at jeg hælder imod det, er fordi den har kørt fint igen, efter batteriet har været ude og er sat i igen.
Er det lille batteri ved at være kørt træt, så skal alle bios indstillinger indlæses i samme øjeblik, som du klemmer på startknappen, og det kan sagtens gå ged i indlæsningen af IRQ adresser hvilket kan udløse de fejl, som du har med at dioderne ikke vil vise korrekte angivelser.

Om ikke andet, så er det en mulighed ?.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.