RAM hjælp

  • Hejsa,


    Mine RAM er blevet trætte af livet og skal derfor udskiftes.


    Nu ligger landet sådan at jeg ikke rigtig er inde over RAM og efter at ha læst side op og side ned er jeg absolut ikke blevet klogere.



    Kører pt på et X38 bundkort med en Core 2 Extreme QX9650 processor.



    Gode råd modtages med kyshånd :)

  • Køre du med ddr2 eller ddr3 ram?


    http://www.edbpriser.dk/Produc…px?q=kingston&pid=4264717


    Er nogen fine ddr3 ram til ingen penge, ram priserne er meget lave, og DDR3 ram er billigere end ddr2 ram, så håber da for dig det er det du køre med.


    Men hvis du ikke skal lave det vilde overclock og sådan, og køre med ddr2 ram, så kan du bare tage nogen kingston value ram.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • uanset om man skal oc eller ej, ville jeg vælge nogle corsair ram, billige ram har det med heller ikke at blive testet for dårlige chips som de lidt dyrere.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak for svarene,


    Det er DDR3 RAM og de der sad der tidligere var noget billigt lort, som også virkede derefter :)


    Som sagt jeg ved nada om den slags, derfor jeg spørger herinde;


    Hvad skal jeg være obs på når jeg søger efter nogle nye moduler ?


    Må det eksempelvis gerne være nogle 1600 MHz?




    Kunne disse evt bruges i maskinen ?


    Kingston HyperX 2x4


    Corsair XMS3 2x4

  • Quote



    Hmm kan memory der lavet til Sandybridge x67 chipset køre på hans bundkort?


    Fed pris på de ripjaws uden tvivl, og kan nok clockes til 1600mhz uden problemer, men spørgsmålet er om det virker på hans bundkort, er ikke lige så meget inde i memory kompatibilitet.
    ____


    De kingston ram du har fundet er helt klart gode til prisen, og igen, hvis du ikke har tænkt dig det vilde overclock så det fint, de skal ihvertfald nok holde til du engang skifter computeren ud.


    Hvis du har budgettet til det så er Corsair Dominator serien og Mushkin Redline/Ridgeback serien noget af det bedste du kan købe, men her snakker vi 8gb for en 1800-1900kr


    Og hvis du ikke har en stor cpu køler så er de nye Kingston hyperx t1 ram også rigtig fine, eneste minus ved dem er at deres heatsinks er 2-3cm høje så de ikke passer ind under en stor cpu fan.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Kingston it is then !


    Den skal ikke overclokes, men tilgengæld udskiftes på sigt - Er så småt ved at hente dele hjem til mit nye maskinel :)



    Tusind tak for svarene, de var hjælpsomme !


  • De kingston ram du har linket der, er til en bærbar :s? Men et par billige kingston kan snildt holde et par år og sikkert længere når du ikke skal OC..