Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 9. februar 2011, 18:31


Hej!
Jeg har en Corsair HX620 som er gået i stykker (den springer sikringerne når man tænder for den). Jeg har købt den brugt for et par år siden og har ikke kvitteringen på den. Der er 5 års garanti fra Corsair.
Jeg prøvede at skrive ind til deres RMA afdeling hvor jeg beskrev problemet og forhørte mig om der var noget de kunne gøre selvom jeg ikke havde kvittering, eventuelt hvis jeg kunne oplyse et serienummer til dem. Jeg fik følgende svar:

Dear Valued Corsair Customer,

We apologize for any inconvenience you have encountered with your Corsair product. We have received & approved your online RMA (Return Merchandise Authorization) request and will e-mail your confirmation RMA number along with return instructions within 24 hours.

If you do not receive the RMA confirmation within one business day, please contact Corsair's Customer Service Department at TF# 888-222-4346 or send an e-mail inquiry to rma@corsair.com . All e-mail inquiries should include the first and last name the RMA was requested under, telephone number and TSX Case number. NOTE** Corsair's Customer Service Department is available M-F, 8:00am - 5:00 PM PST, excluding holidays. Please allow additional response time for inquires sent over holiday's and weekends.


Kort tid efter fik jeg denne mail fra dem:

Dear Valued Corsair Customer,

Thank you for your patience. For your return, please reference RMA #1211161.

For your convenience, click the following link to automatically generate an address label for your return.

http://www.corsair.com/support/rma_form/…424fea9ef4fdedb

Please also mark the RMA number clearly on your package, and ship your RMA to the following address:

Attn: RMA Department
Corsair B.V.
Veluwezoom 50, 1327 AH
Almere, The Netherlands

Phone 510-657-8747

PACKAGING INSTRUCTIONS:

* DO NOT return any Corsair product in a standard mailing envelope! Please only use a padded envelope or proper fitting box.

* We strongly recommend using a carrier that will provide you with a tracking # and option for added insurance for your package. Any package that arrives empty will be returned to the sender. In addition, Corsair is not liable for any lost/stolen packages. Corsair will only replace the product which we physically receive.

* Please make sure your complete address is included within the package: first/last name, telephone # and complete return address. Be aware, some shipping stores do not include your contact details on the address label.

* Please include a copy of this RMA Confirmation with your shipment

CORSAIR REPLACEMENT SHIPMENT

* Once your package is received, Corsair will process your replacement order in 3-5 days.
All replacements will be shipped UPS Standard. Please allow 2-4 business days transit time for delivery.

We will inform you of any product delays or problems making a shipment within this time frame.

* All replacement orders are shipped at Corsair's expense via UPS services

To check the status of your RMA, please click on the link below:

http://www.corsair.com/support/rma_statu…424fea9ef4fdedb



Umiddelbart forstår jeg det som om de har godkendt min sag og bare venter på jeg sender produktet ind til dem? Har I nogen idé om hvad de gør? Sender et nyt tilsvarende produkt uden videre? Og hvad hvis de undersøger det og ikke mener der er noget galt, kan de så finde på at kræve et gebyr af en slags?
Og ved I hvad man gør med porto? Dækker de det?
Tusind tak fordi I har læst indlægget færdigt!!

Mvh Mads

Nexus RX-1K
MSI FXA-890-GD70
Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
MSI GTX 460 Hawk

2

onsdag, 9. februar 2011, 19:15


Jeg har selv tidligere stået i en lignende situation, med samme produkt.

Så vidt jeg kan se er der dog en del ting der er ændret siden da(dengang skulle PSUen sendes til US), men sandsynligvis skal du selv betale for portoen til Corsair.

Ellers bør du nok selv stille de praktiske spørgsmål til Corsair, de ved det jo bedst selv ;)

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "RTM" (09.02.2011, 22:22)


3

onsdag, 9. februar 2011, 20:28


Det minder meget om andre RMA sager/regler. Sidst jeg skulle RMA en HD direkte hos WD, mindede det meget om dette.

Du skal påregne selv at skulle betale for porto til Holland, og så modtager du efter 2-3 uger enten din PSU repareret, eller et produkt af nyere standard (Hvis det er en udgået model).

Send du bare den PSU til Holland :)


4

onsdag, 9. februar 2011, 22:16


faaaack!
307 kr. for en pakke til "Nederlandene", som de kalder det. Det er jo tyveri ved højlys dag!!!
Kender I andre fragthoveder man kan sende det med?
Og tak for hjælpen indtil videre btw.

Nexus RX-1K
MSI FXA-890-GD70
Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
MSI GTX 460 Hawk

5

onsdag, 9. februar 2011, 22:48


Ser ud til at gls er lidt billigere. http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB…shop-priser.htm

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

6

torsdag, 10. februar 2011, 09:05


Det er desværre svært at finde noget, der er markant billigere i DK. Faktum er, at PostDK er statsstøttet og i og for sig kan gøre som de vil.

EDIT: Undskyld lidt OT galle

LAPTOP (Win7 64-bit): Lenovo Thinkpad x121e (E-300)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ra66it" (10.02.2011, 09:06)


7

torsdag, 10. februar 2011, 12:41


Citeret

Oprindeligt indlæg af Ra66it
Det er desværre svært at finde noget, der er markant billigere i DK. Faktum er, at PostDK er statsstøttet og i og for sig kan gøre som de vil.

EDIT: Undskyld lidt OT galle


undersøg så dine påstande inden du slynger den slags vrøvl ud...hvad angår breve er postDK delvis statsejet, men deres pakkeafdelinger er ejet af et svensk selskab. til udlandet kan DHL være det billigste, men uanset hvad, så sørg for at pakke det godt ind i bobleplast fx.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.