Defekt strømforsyning RMA sag med Corsair - lidt hjælp plz?

  • Hej!
    Jeg har en Corsair HX620 som er gået i stykker (den springer sikringerne når man tænder for den). Jeg har købt den brugt for et par år siden og har ikke kvitteringen på den. Der er 5 års garanti fra Corsair.
    Jeg prøvede at skrive ind til deres RMA afdeling hvor jeg beskrev problemet og forhørte mig om der var noget de kunne gøre selvom jeg ikke havde kvittering, eventuelt hvis jeg kunne oplyse et serienummer til dem. Jeg fik følgende svar:


    Dear Valued Corsair Customer,


    We apologize for any inconvenience you have encountered with your Corsair product. We have received & approved your online RMA (Return Merchandise Authorization) request and will e-mail your confirmation RMA number along with return instructions within 24 hours.


    If you do not receive the RMA confirmation within one business day, please contact Corsair's Customer Service Department at TF# 888-222-4346 or send an e-mail inquiry to rma@corsair.com . All e-mail inquiries should include the first and last name the RMA was requested under, telephone number and TSX Case number. NOTE** Corsair's Customer Service Department is available M-F, 8:00am - 5:00 PM PST, excluding holidays. Please allow additional response time for inquires sent over holiday's and weekends.


    Kort tid efter fik jeg denne mail fra dem:


    Dear Valued Corsair Customer,


    Thank you for your patience. For your return, please reference RMA #1211161.


    For your convenience, click the following link to automatically generate an address label for your return.


    http://www.corsair.com/support…388240f39f424fea9ef4fdedb


    Please also mark the RMA number clearly on your package, and ship your RMA to the following address:


    Attn: RMA Department
    Corsair B.V.
    Veluwezoom 50, 1327 AH
    Almere, The Netherlands


    Phone 510-657-8747


    PACKAGING INSTRUCTIONS:


    * DO NOT return any Corsair product in a standard mailing envelope! Please only use a padded envelope or proper fitting box.


    * We strongly recommend using a carrier that will provide you with a tracking # and option for added insurance for your package. Any package that arrives empty will be returned to the sender. In addition, Corsair is not liable for any lost/stolen packages. Corsair will only replace the product which we physically receive.


    * Please make sure your complete address is included within the package: first/last name, telephone # and complete return address. Be aware, some shipping stores do not include your contact details on the address label.


    * Please include a copy of this RMA Confirmation with your shipment


    CORSAIR REPLACEMENT SHIPMENT


    * Once your package is received, Corsair will process your replacement order in 3-5 days.
    All replacements will be shipped UPS Standard. Please allow 2-4 business days transit time for delivery.


    We will inform you of any product delays or problems making a shipment within this time frame.


    * All replacement orders are shipped at Corsair's expense via UPS services


    To check the status of your RMA, please click on the link below:


    http://www.corsair.com/support…388240f39f424fea9ef4fdedb



    Umiddelbart forstår jeg det som om de har godkendt min sag og bare venter på jeg sender produktet ind til dem? Har I nogen idé om hvad de gør? Sender et nyt tilsvarende produkt uden videre? Og hvad hvis de undersøger det og ikke mener der er noget galt, kan de så finde på at kræve et gebyr af en slags?
    Og ved I hvad man gør med porto? Dækker de det?
    Tusind tak fordi I har læst indlægget færdigt!!


    Mvh Mads

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Jeg har selv tidligere stået i en lignende situation, med samme produkt.


    Så vidt jeg kan se er der dog en del ting der er ændret siden da(dengang skulle PSUen sendes til US), men sandsynligvis skal du selv betale for portoen til Corsair.


    Ellers bør du nok selv stille de praktiske spørgsmål til Corsair, de ved det jo bedst selv ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • faaaack!
    307 kr. for en pakke til "Nederlandene", som de kalder det. Det er jo tyveri ved højlys dag!!!
    Kender I andre fragthoveder man kan sende det med?
    Og tak for hjælpen indtil videre btw.

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Det er desværre svært at finde noget, der er markant billigere i DK. Faktum er, at PostDK er statsstøttet og i og for sig kan gøre som de vil.


    EDIT: Undskyld lidt OT galle

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ra66it
    Det er desværre svært at finde noget, der er markant billigere i DK. Faktum er, at PostDK er statsstøttet og i og for sig kan gøre som de vil.


    EDIT: Undskyld lidt OT galle


    undersøg så dine påstande inden du slynger den slags vrøvl ud...hvad angår breve er postDK delvis statsejet, men deres pakkeafdelinger er ejet af et svensk selskab. til udlandet kan DHL være det billigste, men uanset hvad, så sørg for at pakke det godt ind i bobleplast fx.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.