No Sh*t min PSU er formentlig stået af(HJÆLP)

  • Hey tweakers.


    Jeg har lige sat et GTX 570 i mit system her i forgårs.
    Det var min psu (Energon EPS-750 750W) dog ikke særlig glad for.
    Jeg ved den er billig og sådan og at den ikke leverer det den skal.


    "Jeg sad og spillede GTA IV her for 40 min siden, og så lige pludselig slukkede computeren, den har gjort det omkring 4 gange før, men jeg plejer bare at trykke på start knappen. Det gjorde den dog ikke denne gang. da det skete gjorde jeg som jeg nævnte tidligere trykkede på start knappen, men til min store skræk skete der intet.


    den grønne LED på Mobo er der lys i så der kommer da spænding ud fra PSU'en.


    PSU'en var meget varm efter at den var lukket ned, så jeg var lige inde og teste for 20 min siden og der skete heller ikke noget. Så tænkte jeg det kunne være en ide og høre om psu'en sagde noget.
    Psu'en siger sådan en lyd ligesom en blæser hvori man næsten kun lige rører den med en papirclips eller sådan noget. eller sådan en brummende lyd.



    Er den stået af eller hvad?, hvis den er så skal jeg have bestilt en ny hurtigst muligt da jeg ikke kan bruge min netbook til meget andet end word osv.


    - Ripjaws



    **************EDIT!********************


    Problem løst, PSU er brændt af da jeg har testet på et andet bundkort(det gamle jeg havde liggende) og jeg har nu bestilt en CM Silent Pro M 1000W Modulær PSU som jeg modtager i starten af næste uge.


    - Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

    Rettet en gang, sidst af ripjaws ().

  • Prøv og sæt dit gamle grafikkort i og se om den vil starte op, Nvidia GTX 400 serien bruger meget strøm, har selv et 480 AMP fra zotac og brændte selv en energon strøm forsyning af med det ;P Købte en 1000W Modular fra Cougar som jeg er rigtig tilfreds med, prøv og lave en fejlfinding er ikke sikkert den er stået af, min sagde puf da den brændte af og der lugtede os brændt. Håber du finder en løsning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af acergamerline
    Prøv og sæt dit gamle grafikkort i og se om den vil starte op, Nvidia GTX 400 serien bruger meget strøm, har selv et 480 AMP fra zotac og brændte selv en energon strøm forsyning af med det ;P Købte en 1000W Modular fra Cougar som jeg er rigtig tilfreds med, prøv og lave en fejlfinding er ikke sikkert den er stået af, min sagde puf da den brændte af og der lugtede os brændt. Håber du finder en løsning.


    Rettelse (GTX 570)


    men nå, jeg har lige skiftet om til det gamle grafikkort, men det var uden held. Den vil ikke starte. Det er også ligemeget jeg køber en CM 1000W strømforsyning eller sådan noget her om ½ time eller sådan noget

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Well 500series bruger os meget strøm, mente nvdia's fermi chip i det hele taget :) 500 serien er det samme kort som 400 serien bare med bedre køling så vidt jeg har forstået. Okay der er masser af strømforsyninger, vil bare anbefale dig at købe en på mindst 1000w så er du os dækket ind hvis du tilføjer mere hardware. Held og lykke med det.

  • Hehe ja Fermi kortene æder en del.
    Skal også mindst have en 1 kW PSU da jeg senere planlægger at køre SLI med GTX 570.
    mellem 1-1,2 kW bliver det

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Så lad os håbe at det kun var psu'en i denne omgang.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Endnu en bruger, som måtte finde ud af på den hårde måde, at Energon kan gå an i en kontormaskine og ikke en spillemaskine.


    Håber ganske som Renegger at det kun er PSU, som er røget og den ikke har taget andet hardware med i faldet, ellers gjort skade på det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Forhåbentligt er mit GFX ikke død men resten kører fint.


    Har lige smækket min 550W Dezen PSU i.


    Vidste godt at Energon var lort, men siden den køre okay da jeg havde fået mit GFX regnede jeg ikke med den ville stå af.


    Jeg er nu nødsaget til at bruge mit gamle GFX(Det er lidt ringe men det kan gå an)


    Det hele kører fint lige pt. Så længe jeg ikke stress tester på nogen måde så vil der ikke ske noget.


    Får jo alligevel min PSU på tirsdag.



    Er det ikke også en okay Psu jeg har fået fat i Cooler Master Silent Pro M 1000W

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X