har brug for lidt råd ang. PSU

  • Hej drengene


    jeg er i gang med at lave helt ny computer og synes ikke jeg kan finde et endegyldigt svar på hvilken PSU jeg skal have.


    Jeg har disse komponenter:


    MOBO: ASRock P67 Extreme6
    CPU: I5 2500k 3.3GHz
    2x 7200RPM harddiske
    Corsair A70 (CPU køler)
    Corsair XMS3 3 x 2 GB CL9 1600MHz - 1.65V
    Gigabyte GV R697D5-2GD-B (2 GB)
    og kan sq ikk huske hvad faen det er for et diskdrev jeg lige har her :S


    Havde kigget på denne Antec HCG-900 på 900W med 40A på dens 12V, men ved ikke om det er nok hvis jeg en dag vil opdatere til Crossfire ?


    tak på forhånd drengene, håber sq i kan hjælpe mig :D

    Semi-Pro CoD4 spiller, Want to challenge me?
    Then shoot me!

    Rettet en gang, sidst af Anelz ().

  • Den ser fin ud til prisen.


    Dog skal du nok være opmærksom på at den ikke kan levere 40A på alle rails samtidigt.


    40A på 12v = 480w pr rail hvis de er peakbelastede.


    skal nok ikke regne med at den kan trække det fuldt på alle 4 rails samtidigt :)



    og så synes jeg nok at det er at spare penge det forkerte sted at købe en 900w 80+ bronze rated ikke modulær strømforsyning.


    burde overveje om du ikke kan nøjes med færre watt og så få en silver eller gold rated, og måske gå efter en modulær strømforsyning istedet.


    mht til størrelsen og crossfire, et 850w kan trække 2xgtx580 i sli uden problemer, så tror ikke du får nogen problemer med 2x6970.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

    Rettet en gang, sidst af Julepalme ().

  • Nej det skulle vist ikke være noget problem, 580 er noget af en strømsluger, så det skulle nok gå an måske :)
    Hvilken PSU ville så være at foretrække hvis jeg skulle have en 850W silver eller gold?
    ja PSU'en er ikke lige det jeg har læst mest om, og alt den udregning og forskellige foreslag har gjort mig forvirret hehe :P


    Hvad er forskellen på en Modular og non-modular ? xD ja sry for my noobness xD



    Ville en Corsair TX850 kunne klare sagerne ? (den er jo godt nok non-modular)

    Semi-Pro CoD4 spiller, Want to challenge me?
    Then shoot me!

    Rettet 3 gange, sidst af Anelz ().

  • jeg har ikke lige noget indput til det med strømforsyningen...men lagde lige mærke til at det er tripple channel ram du vil sætte i og det understøtter det setup ikke så du skal finde nogle dual channel i stedet enten 2*2gb eller 2*4gb alt efter hvor mange du vil have 2*2gb skulle dog være helt fint hvis det er til gaming...

  • Quote

    jeg har ikke lige noget indput til det med strømforsyningen...men lagde lige mærke til at det er tripple channel ram du vil sætte i og det understøtter det setup ikke så du skal finde nogle dual channel i stedet enten 2*2gb eller 2*4gb alt efter hvor mange du vil have 2*2gb skulle dog være helt fint hvis det er til gaming...


    det har jeg faktisk ikk lagt mærke til (og tbh hvordan kunne jeg undgå det), men mange tak, så vil jeg finde et par 1600MHz 2*2gb, kan jo altid opgradere med 2 mere :)



    ang den PSU, så må jeg nok indrømme jeg sys den er lidt lille i forhold til hvad jeg havde forestillet mig, men testen viser jo at det er muligt. så det må vi vel tro på :)



    men fik aldrig svar på om den her corsair TX850 ville gå an ? Har søgt på det og kan godt nok se at den ikke er blevet rated, andet en 80+ certified. . .

  • Nu har jeg altså sat det setup ind i en calculator (ved godt de ikk helt passer) den kunne ikke bruge i5 2500k, men brugte en i7 875k som også kører 95W. . .


    og det endte med at den anbefalede mig en 709W (og jeg lægger gerne lige lidt til for at være sikker også hvis der skulle OC lidt)