Vil ikke registrer USB enhed?

  • Hej folkens!


    Her den anden dag valgte jeg at bage min gamle GPU (8800gt) da den var i stykker, så tænkte jeg lige at jeg ville gøre et forsøg. Det virkede og den køre stabilt som om intet havde hændt..


    jeg monterede det hele i en ændre computer jeg har ca. 1 - 2 år gammel. Det startede op, og det hele så godt ud, musen virkede MEN tastaturen virkede ikke. jeg testede om det var strøm i USB hubsne - Det var der, men den genkendte intet, ikke engang musen. Det samme var det med USB'erne i froten, registrere intet.


    Hvad kan det være? Den registrer kun musen hvis jeg placere den øverst med en omformer (ved desværre ikke hvad det lige hedder). Men lige så snart jeg placere den i USB hubsne - INTET.


    EDIT:
    Formålet med computeren var en lille computer til min lillesøster der ønsker sig en, derfor ville jeg lige overraske hende :) Desværre er jeg stødt ind i sådan et træls problem...

  • Omformer? Du mener de gamle PS2 porte? (Grøn til mus og lilla til keyboard)


    Kan være at usb portene er gået døde? (Prøv eventuelt at teste med et kamera, mobil, iPod ect..)


    Du kan jo hoppe ud og købe et PS2 keyboard - de koster nok ikke alverden længere, selv om de måske kan være lidt svære at støve op (evt. edbpriser.dk kan være behjælpelig?)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Omformer? Du mener de gamle PS2 porte? (Grøn til mus og lilla til keyboard)


    Kan være at usb portene er gået døde? (Prøv eventuelt at teste med et kamera, mobil, iPod ect..)


    Du kan jo hoppe ud og købe et PS2 keyboard - de koster nok ikke alverden længere, selv om de måske kan være lidt svære at støve op (evt. edbpriser.dk kan være behjælpelig?)


    Ja en PS2 port :P (som sagt kunne jeg ikke huske navnet ;))


    Tjah, muligheden er de er gået døde, det kan ikke være noget bio relateret?


    prøver lige at kigge om jeg har sådan en til at ligge til keyboard

  • Prøv og geninstallere dine chipset drivere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.