Besværlig start af PC

  • Hej,


    Jeg har et problem med min PC, jeg har ligesiden den var købt været ude for at den har haft problemer med opstart.


    Problemet er at når jeg trykker på tænd-knappen går maskinen i gang, men intet reagerer, hverken tastatur eller skærm. Det eneste der sker er at mit CD-Rom drev kommer med nogle klikkende lyde.


    For at starte PC'en op må jeg genstarte maskinen gentagne gange, for at den stopper den klikkende lyd, og andet hardware reagere.


    Jeg har selv prøvet at løse problemet, med at skifte CD-Rom drev, men lyden er der stadig, og problemet er det samme. Jeg har også sikret mig at der ingen CD sidder i drevet.


    Jeg vil derfor vide om der er nogle af jer gutter der har været ude for samme problem, eller der har nogle idéer til hvad dette problem kunne være.


    Mvh
    Burgers

  • Tror fejlen ligger i strømforsyningen eller motherboardet det virker som om det kunne være PWR OK eller Power Good signalet siden du bliver nød til at genstarte flere gange før du kommer igang prøv evt at lån en PSU (hvilken PSU sider i din Maskine?) af en ven og test om du får samme problem


    Mvh

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB