Netværksløsning

  • Jeg står med et problem. Jeg vil gerne have streamet både musik og film fra min NAS - Det er i sig selv simpelt nok. Men jeg vil gerne kunne styre det hele fra min macbook, uden kabler overhovedet (Til Macbook'en, that is).
    Mht. musik har jeg allerede en løsning med Airport Express. Her kan jeg have musikken liggende på NAS'en, åbne dem på macbook'en og streame den til anlægget igennem Airporten.


    Men hvis jeg vil starte en film på netværket, skal jeg have en form for afspiller der kan fjernstyres med min macbook - Her har jeg overvejet simpelthen at stykke en billig computer (den skal stadig kunne klare full HD streaming (opkobles til TV og projekter)) sammen, gemme den væk og fjernstyre den med min macbook - Jeg synes bare ikke jeg kan finde noget software til dette? Ikke som har en OSX client og PC server side.


    Er der nogen der har et bud på en løsning / kender til et alternativ? Eneste krav er at jeg skal kunne fjernstyre det fra macbooken. Jeg har ikke noget imod at lægge lidt mønt i software hvis der ikke findes noget gratis.

  • Har du kigget på boxee?


    http://www.boxee.tv/make


    "Boxee is best enjoyed from the couch. Control your Boxee with your iPhone using our free app or buy a separate PC remote. If you’re using a Mac, the Apple Remote works fine."


    du kan enten købe en boxeebox, fordi lavet hardware med softwaren installeret, eller du kan sætte en lille hjemmelavet pc op med softwaren, den kan hentes gratis.


    http://www.boxee.tv/buy


    følger en ret lækker fjernbetjening med.



    Ved ikke helt om det er hvad du søger, eller om boxee har et app til en mac der kan fjernstyre det, men du kan jo kigge lidt rundt.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

    Rettet 3 gange, sidst af Julepalme ().

  • ja, det er ihvertfald blandt de mest åbne løsninger til den slags jeg kender..


    dvs kender det ikke voldsomt godt, men kunne forestille mig der er ret stort community omkring det siden de har frigivet softwaren, med folk der modder etc.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850