Hej Tweak
Nu er jeg så begyndt at kigge på en ny strømforsyning hos DustinHome, da de sagde, at mit problem med, at strømmen til tider går når jeg tænder på stikkontakten, lå i strømforsyningen og så vil jeg lige høre jeres mening om disse:
Jeg ville gå lidt højere op og tage en 700-900w modulær. PSU'en skal holde nogle år og et par rigs endnu, går jeg ud fra. Efter dagens standarder ville jeg ikke gå lavere. Sidder selv med en 750w TT, men skal også op i noget større og modulært.
Du kan ikke regne med at den større model er det bedre i dette tilfælde. OCZs 700w er ifølge det review, jeg linker til, sammensat af en uheldig kombination af dele. Den kan slet ikke levere de anførte spændinger.
Den XFX har fået ok anmeldelser, så vidt jeg kan se. men du skal regne med at de watt man anviser er best case scenario. Den vil slet ikke være i nærheden af det fulde. Jeg går altid efter PSU'er med minimum 80+, da man så er sikret en reel effekt tæt på 80%. 650w -20% skal du så MAX regne med at den XFX kan smide ud.
Og medregner du så den faldende effektivitet alle PSU'er vil lide under, så er det pludselig ikke så meget juice til dit ellers så fine setup.
Brug du de ekstra 200kr på PSU, når resten af systemet heller ikke er blevet sparet ved.
Dog ville jeg selv ofre lidt mere en PSU :p men ved jo aldrig måske vil man smide mere hardware i senere og så skal man til at skifte PSU igen derfor jeg selv endte med en corsair AX850
Core i7 920 D0 + Vand I Asus P6T X58
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I 2xWD Black 750GB 32mb Raid0
6970 2GB Crossfire I Dell U2311H I Corsair AX850Watt I CM 690II Advanced
Soundblaster X-FI XtreameMusic I Logitech Z4 2.1 I Logitech G500 + Razer Lycosa Black Dell XPS 16 - 2.4Ghz - 1080P WLED - 1GB ATI 4670 - 8GB DDR3 - 250GB SSD Wii U- PS3 Slim 120GB - Xbox360 Premium 20GB
Regner ikke just med at udvide indenfor de næste 3 år, så tror ikke jeg skal bruge mere en 650w. Men hvad siger i: XFX Pro Core Edition 650w eller Corsair TX650?