HD6950 - 2 skærme, men ikke på samme tid

  • Hello Alle sammen
    Jeg har nu fået kabler så jeg også kan slå mit fjernsyn til min PC samtidig med min monitor. Men kan ikke helt finde ud af,hvordan jeg gør, så det ikke bare bliver en forlængelse af hinanden.


    Altså vil jeg gerne have, at jeg kan køre med én skærm af gangen uden at skulle sætte nye stik i eller lignende.


    Min monitor - en BenQ E2220HD - kører over DVI og mit fjernsyn - et Samsung - skal køre over HDMI.


    Kan dette lade sig gøre og hvordan?


    Mit grafikkort er et HIS Radeon HD6950.


    Hilsen
    Ra66it

  • i Dansk windows 7


    Sæt begge skærme til.


    højreklik på dit skrivebord.


    vælg Skærmopløsning.


    Så ser du en dropdown box med titlen "Flere Skærme:"


    Her kan du vælge


    -Dubler disse skærme (Kloner output fra hovedskærmen)
    -Udvid skærmene (Viser skrivebord på hovedskærmen og udvidet plads på skærm 2)
    -vis kun skrivebord på 1 (Slukker skærm 2 og bruger kun skærm 1)
    -vis kun skrivebord på 2 (Slukker skærm 1 og bruger kun skærm 2)


    Her er det naturligvis sidste 2 muligheder du skal have fat i.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • som en hotkey?


    så skal du nok ud i noget extra program værk, kender ikke lige noget der kan klare den opgave på stående fod.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    prøv Windows tast + P :$


    Nice det vil jeg lige se på. Legede forresten kort med det i går og kan det passe, at min mus og mit tastatur ikke gad at reagere pga. den nye skærm?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ra66it


    Nice det vil jeg lige se på. Legede forresten kort med det i går og kan det passe, at min mus og mit tastatur ikke gad at reagere pga. den nye skærm?


    skulle det da gerne, jeg bruger det selv, har trådløst keyboard og mus i soveværelset og smider bare skærmen ind og så går jeg ind og bruger det.

  • Nå så må jeg lige hjem og lege :P


    Lige noget helt andet: Hvilket program er godt til at bruge til monitor for GPU temps?