Lag på nyt TV ved filmvisning fra computer

  • Hej


    Jeg har fået købt mig et nyt LED 37" 100 Hz full-hd tv.
    Jeg har dog oplevet nogle mindre men meget irreterende problemer.
    Hvis jeg ser tv 'normalt', altså film fra DR TV2 osv. er der ingen problemer.
    Hvis jeg derimod sætter min bærbar til med hdmi og sætter en film på, opstår der noget mærkeligt.
    Der sker det at filmen kører helt fint i 7 minutter lad os sige på 30 fps (eller hvad film nu kører med), så kommer der lige pludseligt et "fps" drop, ned til 10-15 i ca. 3 sekunder, og så forsvinder det igen og fps kører op på 30. Så går der igen et par minutter og så sker det igen.
    Lyden kører fint videre uden noget lag i.


    Jeg prøvede så at sætte min stationærer computer til tv'et og satte filmen på. Der er lidt samme problem men meget mindre. Der kommer der måske efter 10 min, et "fps-drop" på 1 sekund eller mindre.



    Nogle der har nogen ide til hvad det kan skyldes?
    Er selv på helt bar bund..


    Nuller

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().

  • Hvad sker der hvis du prøver at afspille de samme videoer på computerne uden at bruge fjernsynet?


    Det er muligt at det kan hjælpe at opdatere fjernsynets firmware, men prøv at se på fabrikantens hjemmeside, de lægger ofte en changelog op.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Filmen virker helt fint på computer skærmen. Det skal også lige siges at det er en 720p film.


    Kigger lige på det med opdateringerne :)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Har opdateret til det nyeste firmware, og det er der stadig.


    Dog noget mærkeligt er: Hvis fps droppet starter, og jeg pauser filmen, og sætter den igang igen, så er droppet der stadig. Hvis jeg venter til det forsvinder og spoler tilbage til det præcist samme sted og afspiller igen, sker der ikke noget fps drop.. Så det er helt tilfældigt hvornår det kommer. Dog undre det mig at selv når jeg pauser filmen, at det ikke forsvinder.


    Jeg kan også sagtens game COD BO, uden der sker disse drops...

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Nu har du prøvet med 2 computere og en del andre ting, har du prøvet med et andet HDMI kabel?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dudley
    Har samme problem med min bærbar som køre 720p. Film på min faldskærm. men det er fordi den ikke er hurtig nok til og køre filme så hakker den. Prøv og opgradere dine ram. Det er ikke flad skærmen der er problemet


    Du læste vist ikke hans indlæg - han hár prøvet med en anden skærm og dér er der ingen lag. :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Nu har du prøvet med 2 computere og en del andre ting, har du prøvet med et andet HDMI kabel?


    Har prøvet den samme ledning og min bærbar på vores andet 32" lcd tv. Der virker det fint


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dudley
    Har samme problem med min bærbar som køre 720p. Film på min faldskærm. men det er fordi den ikke er hurtig nok til og køre filme så hakker den. Prøv og opgradere dine ram. Det er ikke flad skærmen der er problemet


    Har prøvet den samme ledning og min bærbar på vores andet 32" lcd tv. Der virker det fint, så det må være noget med skærmen :O


    Dog kører det ikke helt så "smooth", da det ikke er 100 hz, men bare 50 hz.


    Tænker lidt om det er de 100 hz, som fucker i det?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182