Denne Lenovo bærbar pengene hver

  • Hej


    Vil lige høre jeres mening om denne bærba fra lenovo.
    Er den pengene hver? Eller skal jeg lede efter andre alternativer....


    Kan købe en helt ny for 6k.


    Lenovo ThinkPad T510
    Intel® Core™ i5-520M (2.40GHz base; 2.93GHz Max Turbo, 3MB Cache)
    4GB PC3-8500 DDR3 1067MHz SDRAM SODIMM Memory
    Hard Drive 320GB, 5400RPM Serial ATA 2.5" Hard Drive
    Display 15.6” HD WXGA (1366 X 768) LED, W/ 2.0 MP Camera
    Graphics Intel® Graphics Media Accelerator HD
    Optical Device DVD Recordable 8x Max Dual Layer
    Battery 6 Cell Lithium Ion Battery
    Ethernet/Wireless Intel® Centrino Advanced-N 6200 (2x2 AGN
    Bluetooth
    Integrated Camera
    Fingerprint Reader

  • hvis du kan undvære det gode grafikkort så vil jeg se ja, den er helt fin.


    man køber normalt lenovo for at få et godt solidt "kabinet" og god support i mine øjne.


    Og så er deres docking muligheder som regel også ret gode, ved dog ikke lige hvordan det er med den der.


    Du kunne også overveje denne


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281858


    omtrent lige så god cpu, switchable graphics Geforce310M.


    og den er billigere.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • STOP STOP STOP!!! Du kan ikke sammenligne den model Karga linker til med den som du der har fundet.


    Den model Laptops.dk sælger er langt bedre


    1. Den har en i7 processor på 2,66 GHz (som kører 3,33 GHz ved Turbo)
    (den Fniggi har fået tilbud har kun en i5 på 2,4 GHz)


    2. Harddisken kører 7200RPM
    (Fniggi's kører 5400RPM)


    3. Grafikkortet er et NVIDIA NVS Quadro 3100M
    (Fniggi's har onboard Intel HD)


    4. Skærmen kører 1600x900
    (Fniggi's kører 1366x768)


    5. Batteriet er 9 cellet
    (Fniggi's er 6 cellet)



    Det jeg vil frem til, er at det er 2 helt forskellige modeller. Jeg har selv en Lenovo ThinkPad T510. Faktisk præcist den fra Laptops.dk. Jeg er selv super glad for den, og har aldrig tvivlet omkring det var det rigtige køb. For det er super kvalitet. Men det er altså IKKE samme model som Karga linker til..


    T510, er bare modellen. Ikke versionen. Ligesom man os sagtens kan få ens biler, men med forskellige motorer og udstyrspakker.


    Den model du har fået tilbud Fniggi. Den koster normalt 6200kr i USA. Dvs jeg gætter på du får den til indkøbspris. Det er altså en udemærket pris. Normalt ville den koste mellem 7000-8000kr i Danmark. Men du skal købe den fordi du selv skal bruge den. Hvis du vil købe den for at sælge den videre, så kan det ikke gå, da en brugt værdi nok vil lægge på 6000-6500kr.


    Personligt ville jeg købe den, hvis jeg stod og manglede en bærbar. For det er virkelig kvalitet du får. Men står du ikke og mangler, så kan det ikke betale sig + 1366x768 er en fesen opløsning hvis du spørger mig. Minimum 1600xXXXX eller FullHD eller derover, for at man kan arbejde effektivt. Desuden er grafikkort ikke til det store. Du kan spille på facebook eller CS 1.6. Men mere krævende spil vil den ikke kunne køre i særlig god kvalitet.


    Tja. Det var bare en lille tanke for mig. Jeg er stor ThinkPad-tilhænger, da jeg mener holdbarhed og kvalitet kommer før så mange andre ting. Så jeg synes da klart du skal købe den. Men i den opløsning ville jeg mene en T410 ville passe bedre. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg ville helt sikkert købe den.
    Der er dog et par ting du skal gøre op med dig selv inden, og gamer-king har vidst dækket det hele.
    For mig er kvaliteten det vigtigste. Du kan sikkert få en eller anden bambus maskine med langt bedre spec´s til samme pris.
    De fleste vil godt have en laptop med lidt "bling", men jeg er vil med det kedelige og meget konservative look en ThinkPad har.
    Hvis du kan leve med den lave opløsning og det noget fesne grafikkort, så køb, og du vil have en kvalitets maskine, der vil følge dig i mange år.

  • Hmm troede at den kostede 12k i danmark.
    Men den koster altså 7k: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4518462
    Og så har den 2.66 GHz processor, 1600 x 900 skærmopløsning samt ATI Mobility Radeon HD 5145 med 512 mb. Så kan det ikke betale sig da jeg ikke ved om der er garanti på den til 6k.


    Men hvad hvis man køber den igennem sin arbejdsplads? Nogen som ved hvor meget man så kan spare...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg ville helt sikkert købe den.
    Der er dog et par ting du skal gøre op med dig selv inden, og gamer-king har vidst dækket det hele.
    For mig er kvaliteten det vigtigste. Du kan sikkert få en eller anden bambus maskine med langt bedre spec´s til samme pris.
    De fleste vil godt have en laptop med lidt "bling", men jeg er vil med det kedelige og meget konservative look en ThinkPad har.
    Hvis du kan leve med den lave opløsning og det noget fesne grafikkort, så køb, og du vil have en kvalitets maskine, der vil følge dig i mange år.


    :9xo


    Det er nemlig det Lenovo bla. handler om - kvalitet, men de er nu ikke tabt helt af den innovative vogn, og så er Deres software som medfølger i en klasse for sig selv!


    Jeg vil dog pointere, at der er STOR forskel på low budget produkterne fra Lenovo, og så Deres high end maskiner som f. eks Thinkspads.


    Mht. garantien, så er den global, så længe du har dit serienummer.


    En gang Lenovo altid Lenovo. De er i en klasse for sig selv.

  • Er der ikke noget om at ting købt med CVR-nummer kun har 1 års reklamation?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fniggi
    Er det kun hvis de køber mange på en gang på sit arbejde at man kan få rabat hvis mn køber en magen til. Eller er der en hvis % rabat.


    Det kommer an på, hvor du arbejder. Er du f. eks et sted, hvor de har en ski aftale, så handler det om, hvordan kontrakten er lavet. Men, tvivler meget på du får en 12.000 kroners Lenovo til 7.000kr :-)


    Men du skal IKKE købe Lenovo, hvis du ønsker en maskine du skal spille på. Dette sagt med et gran salt for selvfølgelig kan de afvikle spil alt efter model. Men high ends produkter fra Lenovo koster boxen.


    Har selv 4 produkter fra dem :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fniggi
    Er det kun hvis de køber mange på en gang på sit arbejde at man kan få rabat hvis mn køber en magen til. Eller er der en hvis % rabat.


    Hvis man køber gennem et firma med CVR-Nummer, så kan man slippe for moms.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Hvis man køber gennem et firma med CVR-Nummer, så kan man slippe for moms.


    Alle kan få et cvr, men det er jo ikke noget man bare lige gør for at slippe for moms
    Momsen skal jo stadig betales


    og jeg tvivler på de lader en ansat handle gennem firma CVR for at slippe for moms.

  • Jo... Der er tale om den som jeg poster i første indlæg...
    Altså en T510. I mit seneste indlæg linker jeg så til en T510i da jeg ikke lige kunne finde en uden i. Så det er altså en T510 som jeg kan få for 6k

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fniggi
    Jo... Der er tale om den som jeg poster i første indlæg...
    Altså en T510. I mit seneste indlæg linker jeg så til en T510i da jeg ikke lige kunne finde en uden i. Så det er altså en T510 som jeg kan få for 6k


    T510i har dog bedre specs end det du har posted i starten så den er ikke det samme. Kunne du eventuelt skrive hvad du skal bruge bærbaren til? Hvis det er skolebrug kan jeg klart anbefale Lenovo, men hvis det er til gaming er det en helt anden sag.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro