BFG GeForce 8800 Ultra Overclocked brændt af?

  • Hey folkens!


    Som nyoprettet bruger her på wundersitet tweak vil jeg da lige spørge om andre har stået i samme situation som jeg.


    Here's the deal.


    Tilbage i 2007, faktisk præcis d. 10-08-2007 købte jeg ovennævnte grafikkort til den nette sum af 4.556,00 kr. Det har klart været det bedste kort jeg nogensinde har eget, men står nu i den situation at jeg tror det muligvis er stået af. Bedst som jeg sad og spillede Civilization 5 bliver skærmen først fyldt med flimmer, for dernæst at gå i sort. Noget som senere hen resulterede i at computeren valgte at lukke ned.
    Nu kan jeg ikke længere installere driveren til kortet uanset hvilken version jeg benytter. Dvs. hverken en gammel driver fra 2007 eller den nyeste version fra 2011. Derfor kører min maskine nu blot uden VGA driver på maskinen, hvilket naturligvis resulterer i, at når jeg bladrer på enten websider eller andet materiale på maskinen får det til at hakke og køre langsomt, naturligvis.


    Når først jeg prøver at installere driveren starter windows op som det plejer, men bedst som den skal loade skrivebordet går skærmen i sort og computeren stopper med at svare.
    Når jeg så starter windows med enten safemode eller "start Windows fra sidst kendte fungerende konfiguration" er der ingen problemer.


    Mit store spørgsmål er så, hvorfor kan kortet godt vise min skærm når ikke driveren er installeret altså i normal vga mode, men simpelthen ikke kan loade driveren?


    Er kortet stået af??




    Mit system:
    Windows XP SP 3
    Intel Core Duo 2 CPU
    E6850 3.0Ghz
    2GB Ram
    Asus P5K Premium Wifi motherboard


    Håber på svar.


    Mvh
    Chris Larsen

  • Hej Chris.


    Ja, jeg er ret sikker på at kortet ikke har det for godt mere.


    Men det kunne også være en software fejl.. Har du mulighed for at teste med en anden disk eller formatere?


    .. Det tyder dog på det er brændt af.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • @ Simon Bay
    Ja. Er også bange for at kortet er røget sig en tur. Jeg er så småt igang med at kigge efter nyt kort og regner med at vil smide omkring 1700-2000 kroner for et nyt og er brændt lidt varm på Sapphire 6870 1GB kortet til omkring 1900 alt efter hvad edbpriser.dk siger. Der er jo sket meget siden 2007 hvor jeg sidst spenderede penge på grafikkort. Er det et kort der kan anbefales eller skal jeg kigge mig om efter noget andet?


    endvidere har jeg prøvet at formatere. Flere gange endda og brugt udelukkeses metoder. Alt håb synes ude.


    @ Nicolas16
    Jeg har samme problem. Også med streger hen over skærmen i perioder. Så er overbevist om at kortet er smuttet sig en tur. Desværre.



    Men takker for responserne.