Nyt godt hedaset !

  • Hey Tweak !


    Da mit ellers elskede Goldwing DR100 nu gik i stykker her til aften, skal jeg have mig et nyt .. Goldwing headsettet er et hifi headset til omkring de 700 kr, som var mega godt at have på hovedet i flere timer..


    Jeg søger derfor noget tilsvarene.. Skal være meget rart at have på hovedet og helst udskiftelig ledning.. Og gerne mikrofon, men ikke et must.. Evt. surround lyd.. Om det er hifi eller ej er ligegyldigt, det skal bare have god lyd.. Vil ofre omkring 700 - 1000 kr på det :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • En blanding :) gamer mest lige for tiden, men laver også musik ind imellem derfor det er vigtigt for mig at lyden er rigtig god :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • kan varmt anbefale et sennheiser pc350 de ligger omkring 900kr, og ledningen kan mig bekendt ikke udskiftes på en let måde, medmindre man vil frem med lodekolben.


    og de skal også trækkes af en moderat forstærker eller som i mit tilfælde et lydkort med forstærker Xonar Essence STX.


    Lyden er awesome og mikrofonen er topnotch kvalitet.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Fik lige muligheden for at prøve nogle Steelseries 7H.. Og hold da op hvor er de bare ringe ! Kan da slet ikke forstå de kan være så dyre ! Lyden er ikke ret god synes jeg ikke, alt for meget tryk på de lave frekvenser og komforten er da ret elendig synes jeg.. De trykker ørene og lukker fuldstændigt af for omgivelserne..


    Men må lige kigge på de PC350 der :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • hva med et par Denon eller Grado eller noget i den stil?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    hva med et par Denon eller Grado eller noget i den stil?..


    Har ikke nogen erfaring med dem.. :) Kan du sige noget godt om dem ? :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • hifiklubben og tapeconnection har dem, tag ned og hør dem.


    Kan bare sige de er bedre end computer headset til musik ihvertfald =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • hvis vi er ovre i audiphile sektionen kan et par Sennheiser HD series høretelefoner også godt konkurrere, de er bare dyre :)


    og uden mikrofon, men det kan klares med en clip-on :)


    HD595 HD600 fx.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Hvis det virkeligt skal være "creme", så kan du kigge på Denon AH-D og helst en 1100, eller større :) De spiller bare maks godt, men det er satme også prissat derefter. Desuden så ville jeg personligt ikke gå helt amok på et sæt gode høretelefoner uden også at anskaffe (minimum) et godt lydkort.

  • Hvis du mener et steelseries 7H har dårlig lyd, så ved jeg ikke om du har prøvet det hvor der følger USB lydkort med? - Har selv lige købt et og det spiller som det skal, ingen tvivl der. Ang. at det lukker omgivelserne ude, så er det ligesom meningen (fjols imo.)! Der følger andre puder med som ikke lukker af for omgivelserne så du kan da bare skifte til dem, hvis du gerne vil høre tv'et imens du gamer :s


    Steelseries 7H kan helt klart anbefales!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tuzzeladen
    Hvis du mener et steelseries 7H har dårlig lyd, så ved jeg ikke om du har prøvet det hvor der følger USB lydkort med? - Har selv lige købt et og det spiller som det skal, ingen tvivl der. Ang. at det lukker omgivelserne ude, så er det ligesom meningen (fjols imo.)! Der følger andre puder med som ikke lukker af for omgivelserne så du kan da bare skifte til dem, hvis du gerne vil høre tv'et imens du gamer :s


    Steelseries 7H kan helt klart anbefales!


    De andre puder hjælper ikke på det..


    Og hvis du synes de har god lyd kan jeg kun sige at det må være fordi du ikke har hørt andet.. de er hvertfald ikke 750 kr værd når vi snakker lyd kvalitet..


    Til topic : vil gerne give op til 2k hvis det er det der skal til :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Hvis det virkeligt skal være "creme", så kan du kigge på Denon AH-D og helst en 1100, eller større :) De spiller bare maks godt, men det er satme også prissat derefter. Desuden så ville jeg personligt ikke gå helt amok på et sæt gode høretelefoner uden også at anskaffe (minimum) et godt lydkort.


    De 1100 ser rimeligt sprøde ud .. dem skal jeg vist lige ned og høre i morgen ! :) kan se de også har noget trådløst som f.eks. Sennheiser RS170 .. mon de er noget ved ?


    Er bare bange for at disse lukker for meget af for omgivelserne .. vil gerne ku høre hvad der sker uden for hørebøfferne også nemlig :P

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    De 1100 ser rimeligt sprøde ud .. dem skal jeg vist lige ned og høre i morgen ! :) kan se de også har noget trådløst som f.eks. Sennheiser RS170 .. mon de er noget ved ?


    Er bare bange for at disse lukker for meget af for omgivelserne .. vil gerne ku høre hvad der sker uden for hørebøfferne også nemlig :P


    Du skal lige en tur ud og kigge, men de der Sennheiser pc-350 eller noget Denon(for dem med rigtig sprøde ører), så går du ikke galt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    De 1100 ser rimeligt sprøde ud .. dem skal jeg vist lige ned og høre i morgen ! :) kan se de også har noget trådløst som f.eks. Sennheiser RS170 .. mon de er noget ved ?


    Er bare bange for at disse lukker for meget af for omgivelserne .. vil gerne ku høre hvad der sker uden for hørebøfferne også nemlig :P


    Jeg ved ikke hvordan det er med de lidt billigere Denon høretelefoner samt AH-A100, men AH-D2000-7000 er alle meget isolerende, jeg kan nærmest ikke høre noget som helst af det der foregår omkring mig hvis jeg har dem på og høre musik på et rimeligt lyd niveau.


    Når det så er sagt så er det nogle super fede høretelefoner, men hvis du er mere interesseret i nogle åbne nogle til knapt 2k ville jeg overveje Sennheiser HD 600 eller 650, problemet er dog bare med dem fra Sennheiser at de kan være svære og drive så det ville være optimalt hvis du havde en amplifier til dem og hvis du ikke allerede har sådan en ender det jo langt uden for budgettet. I den noget billigere ende er der også Sennheiser HD 595 der også skulle være ganske fornuftigere, og en del mere medgørlige hvis du ikke har en forstærker, dog stadig sværere end dem fra Denon.


    Ellers kunne du også vælge at kigge på fx Beyerdynamic der også lave nogle fine høretelefoner, personligt bryder jeg mig dog ikke helt om deres finish, men de lyder godt. Der er fx Beyerdynamic DT770 der fås i 2 versioner, en med en modstand på 80 ohm og en "bærbar" version der kun har en modstand på 32, så hvis du ikke har en forstærker ville jeg vælge den bærbare version. De er godt nok lukkede, men slet ikke ligeså meget som dem fra Denon.
    Af åbne høretelefoner fra Beyer er der DT990 der lyder rigtig godt, dog noget svære at få gang i med deres modstand på 250 ohm.


    Men prøv at tage ned i hifiklubben og hør de forskellige Denons du kunne være interesseret i og hos Aage burde du kunne prøve dem fra Sennheiser og Beyerdynamic.


    Af andre gode mærker kan nævnes AKG og Grado, men dem har jeg ikke selv erfaring med.

  • Hvis du vil have helt åbne høretelefoner, så er Sennheiser PC-360 det naturlige valg :) PC-360 er 350, som intentionelt er åbnet for at give bedre luft til ørerne hvis man gamer i længere tid. De mister dog noget lydmæssig kvalitet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Hvis du vil have helt åbne høretelefoner, så er Sennheiser PC-360 det naturlige valg :) PC-360 er 350, som intentionelt er åbnet for at give bedre luft til ørerne hvis man gamer i længere tid. De mister dog noget lydmæssig kvalitet.


    Nu kender jeg ikke lige PC-360 og 350'eren. Men rent teoretisk, så burde de ikke miste lyd, da man som regel siger, at man får en rigere lyd, specielt på bassen, når du har åbne hovedtelefoner - du ser jo også på gode højtalere, at kabinettet ikke er helt lukket netop, fordi luften fra bassen skal kunne slippe ud. Jeg har selv et par åbne netop af den grund.
    Dog gælder det selvfølgelig, at hvis er larm omkring én, så slipper det lettere igennem.

  • Tak for svarene alle sammen :)


    Jeg har nu taget fat i Hifiklubben som ville finde en pris til mig på Sennheiser RS180 og HD595.. Det var ikke nogen de førte normalvis.. Det var to modeller som jeg synes så ud til at have "åbne" ørekopper..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet