Bærbar 18,4" Skærm, Max 9000,- Hvad skal jeg købe?

  • Hej Folkens


    Jeg er i den heldige situation at jeg skal købe en ny firma-pc og chefen har i den forbindelse givet mig et max på 9000,- kr at handle for. :clap:


    De eneste krav jeg egentlig har er at skærmen er 18,4" og jeg kan bruge den til gaming.


    Jeg har selv kigget lidt på den her:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4295481


    Men jeg må ærligt talt indrømme at jeg ikke har den store forstand på det og roder rundt i alle mulige specifikationer og fatter hat af det hele... :roller:


    Det korte af det lange er at jeg gerne vil ha en ordentlig computer med stor skærm, som starter hurtigt op, trækker alle spil og som er i en ordentlig kvalitet så blæser og diske ikke begynder at larme når den har et par år på bagen.


    Jeg håber at der er nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe og vil guide mig lidt på rette vej :cheers:


    Hvis der er nogen der har købt med de samme "krav" som mig, så lad mig høre hvad I valgte.


    Venlig Hilsen


    Ralle K

  • du kunne altid skaffe en docking station + større skærm og så gå efter en lidt mindre bærbar skærm.


    Det er det setup vi bruger på mit arbejde.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Hej.


    Tak for jeres indlæg :cheers:


    Jeg vil helst undgå en dockingstation, vi holder tit nogle spil-aftener hvor vi sidder hjemme hos en af os, og der vil jeg jo også gerne have glæde af en stor skærm.


    Hvis jeg kan få noget ordentlig i 18,4" er det klart at foretrække!


    Jeg faldt over den her:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715524


    Er der nogle der gider at sammenligne med den jeg først havde kigget på:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4295481


    HP'en har en i7 hvor Acer'en har i5 men med flere GHz.... Hva er bedst?

  • kommer så helt klart anpå hva det er du ska game fordi, at hvis du ka få et HD5850 el. HD5870 i dit budget vil det sku være fedt da det er kraftigere end både GT230M & HD5650.


    Jeg vil personligt selv ha et HD5850 el. HD5870 el. GTX460M og så få en 17tommer skærm el. noget i den dur hvis der ska games.


    fordi siger du den kun ska være 18,4tommer så limiter du meget hardwaren indeni når den max må koster 9000kr. :boxed:


    i5 er en ren quad-core med 4tråde i Windows jobliste, i7 har HT så den får 8tråde i Windows jobliste.
    men de fleste i5 i de bærbare du linker til er kun dual-core.

  • Som jeg lige kan se har HP Pavilion den bedste processor, hvor Acer Aspire har en smule mere i grafik ydelse. Men ingen af dem kommer til at kunne køre de nyeste spil i meget mere end lav/mellem opsætning.


    Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg nok vælge at slække lidt på skærm størrelsen, og så få lidt bedre hardware, specielt grafik processor, da den kommer til at betyde meget for hvor længe du vil kunne spille på den. Mit bedste bud vil være denne her selvom den er 500 kr over dit budget, og kun har en 17,3" skærm http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4413334 Til gengæld får du en 4 kernet cpu + en GTX460M grafikkort, som vil kunne yde rimeligt i spil.


    Du kan eventuelt bruge denne side http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php til at undersøge grafkkortets ydelse. Du taster simpelt hen bare navnet ind, og trykker søg, så finder du ud af ydelsen og rank.


    Håber det kan hjælpe lidt.


    /Firescale

    Fatal1ty P67 Performance - 2600k @ 4,6 Ghz - 2x4GB Crucial Balistix 9-9-9-27 1866Mhz

    XFX R9 280X @ 1080/1550 -
    HDD1: Corsair Force 120GB - HDD2: 2x500GB WD Black (raid0) - HDD3: 1,5TB WD Green
    Køling leveres af en Noctua NH-D14
    Bygget i Fractal-Design Define r4 kabinet med en Cooler Master Silent Pro 1000W PSU

    Rettet en gang, sidst af Firescale ().

  • Hej igen :crazyeyes:


    Jeg hører hvad I siger, og indstiller mig på en 17" med større ydelse...


    Så jeg vil gerne ha nogle bud på hvad jeg så skal købe, jeg går fluks igang med at kigge på dem der allerede er linket til.


    Er der USB 3.0 i bærbare nu om stunder, eller er det stadig for nyt?
    Grunden til at jeg spørger er fordi jeg lige har købt en ny ekstern HD som er med USB 3.0, det kunne da være meget lækkert hvis den nye bærbare også har det.....


    Vh

  • Okay, så må jeg undvære USB 3,0... Det går nok...



    Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk og fundet frem til dem her:


    I søgefilter har jeg sat de grafikkort ind som I anbefaler og Min. 17" skærm


    http://www.edbpriser.dk/Produc…4;4399779;4413334;4665558


    Der er både Core i5 og i7, hvad er bedst for mig?


    2 af dem har også Hybrid Hard Drive (4 GB flash) - det aner jeg ikke engang hvad er?? :crazyeyes:


    Hvad ville I vælge?


    Venlig hilsen


    Ralle K

  • Hybrid harddisk er en almindelig harddisk med indbygget 4 GB SSD disk, det vil sige at den bruger de 4Gb SSD plads til de filer du bruger mest, som Windows 7 boot filer. Hvilket vil sige den så booter en del hurtigere end normalt.


    Jeg ville vælge en af dem med GTX460M grafikkort, da den så vidt jeg kan se er bedst til spil. En i5 Processor er lidt langsommere end i7'eren, men i5 er rigeligt til at trække grafikkortene, og spillene.

    Fatal1ty P67 Performance - 2600k @ 4,6 Ghz - 2x4GB Crucial Balistix 9-9-9-27 1866Mhz

    XFX R9 280X @ 1080/1550 -
    HDD1: Corsair Force 120GB - HDD2: 2x500GB WD Black (raid0) - HDD3: 1,5TB WD Green
    Køling leveres af en Noctua NH-D14
    Bygget i Fractal-Design Define r4 kabinet med en Cooler Master Silent Pro 1000W PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firescale
    Hybrid harddisk er en almindelig harddisk med indbygget 4 GB SSD disk, det vil sige at den bruger de 4Gb SSD plads til de filer du bruger mest, som Windows 7 boot filer. Hvilket vil sige den så booter en del hurtigere end normalt.


    Jeg ville vælge en af dem med GTX460M grafikkort, da den så vidt jeg kan se er bedst til spil. En i5 Processor er lidt langsommere end i7'eren, men i5 er rigeligt til at trække grafikkortene, og spillene.


    alle de i5'er han linker til er kun Dual-Core med HT, imens den i7 er en Quad-Core.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    alle de i5'er han linker til er kun Dual-Core med HT, imens den i7 er en Quad-Core.


    Det er med at finde den optimale kombination inden for hans prisgrænse, jeg mener stadig at en i5 er rigelig til at trække det han skal køre, men ja kan han finde en bærbar med GTX460M med en i7 til at bakke den op så er det da at foretrække. Men mener stadig at han skal fokusere mest på at få en ordentlig grafik processor.

    Fatal1ty P67 Performance - 2600k @ 4,6 Ghz - 2x4GB Crucial Balistix 9-9-9-27 1866Mhz

    XFX R9 280X @ 1080/1550 -
    HDD1: Corsair Force 120GB - HDD2: 2x500GB WD Black (raid0) - HDD3: 1,5TB WD Green
    Køling leveres af en Noctua NH-D14
    Bygget i Fractal-Design Define r4 kabinet med en Cooler Master Silent Pro 1000W PSU

  • Jeg er sikker på at du vil blive glad for den, og for at det ikke er løgn så har den også 1xusb3.0 port i sig. Du kan se flere detaljer her http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=WzU7IKA6SWdBvaRd
    eller her: http://rog.asus.com/products/nb/G73jw.htm

    Fatal1ty P67 Performance - 2600k @ 4,6 Ghz - 2x4GB Crucial Balistix 9-9-9-27 1866Mhz

    XFX R9 280X @ 1080/1550 -
    HDD1: Corsair Force 120GB - HDD2: 2x500GB WD Black (raid0) - HDD3: 1,5TB WD Green
    Køling leveres af en Noctua NH-D14
    Bygget i Fractal-Design Define r4 kabinet med en Cooler Master Silent Pro 1000W PSU

    Rettet en gang, sidst af Firescale ().


  • Lækker maskine :P

  • kom lidt sent til tråden :D men er også den jeg ville have valgt ud fra den comparision mellem 4 maskiner du linkede tidligere.


    Tillykke med maskinen

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850