Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 25. januar 2011, 22:26

Hola!

Jeg har for cirka en måned siden købt og samlet mig en udemærket gaming pc. Jeg havde en bærbar før som jeg fyrede et HDMI stik i og forbandt den med mit tv (Philips 42PFL8404H) også kunne jeg se alle de film jeg ville. Men med min nye computer kan jeg ikke se mere end et kvarter før fjernsynet får blackout og 'genstarter' også køre filmen ellers videre - som om det ikke var nok så flimrer billedet i toppen konstant når filmen kører, ellers gør det ikke.

Pc setup:
Intel Core i7-950 4x3.06GHz
ZOTAC GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA
Gigabyte GA-X58A-UD3R
WD Caviar Blue 500GB SATA 6Gb/s
KINGSTON 3GB RAMKit 3x1GB DDR3 1333MHz

Har læst på nettet at jeg bestemt ikke er den eneste med dette problem og det ser ud til at mange med et GTX 460 har samme problem. Har ikke fundet nogle besvarelser der kan løse problemet - kun en enkelt der 'vidst nok' (Forstod ikke helt hans lorte engelsk) fik det til at virke ved at bruge en HDMI > DVI-I omformer.

HDMI kablet fejler ingenting - har checket med en anden pc
Fjernsynet fejler heller ingenting - same^
Har såvel også prøvet med mange forskellige film. Både downloadet film, købte dvd film, BR film osv.

Nogle kloge hoveder der har nogle idéer til problemet?

2

tirsdag, 25. januar 2011, 23:23

du ska huske dit HDMI kable ska være 1.3 hvis du bruger HDMI udgangen på dit GTX460, vil tro det os gælder DVI-->HDMI adaptor.

bruger selv det her HDMI 1.3 cable fra Harald-Nyborg og har ingen problemer: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?…=1256&Grp=&n=10

3

onsdag, 26. januar 2011, 12:20

Skal det være 1.3? for har købt et i føtex hvor der står: "klart til HDMI 1.4"

4

onsdag, 26. januar 2011, 12:29

En ide kunne være at opdatere fjernsynets firmware, efter lidt googling fandt jeg en release note til en opdatering af dit tv hvor der blandt andet er fikset følgende:

Citeret

Q5481_0. 26.76.0
• No picture and sound (blank screen) observed on HD video content through HDMI connection.

Jeg vil anbefale dig at finde linket selv ved at bladre phillips hjemmeside igennem så du er sikker på at du får den rigtige udgave til dit TV.

Der er dog naturligvis ingen garantier for at det løser dit problem og du skal som altid med den slags ting være klar over at der kan være en risiko forbundet med det (se nærmere på deres hjemmeside).

Alternativt, har du kigget på at opdatere drivere til de nyeste fra nvidia?

Jeg tror ikke helt det er kablet, men det kan ikke udelukkes at dit kabel er dårligt og evt. for langt.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

5

onsdag, 26. januar 2011, 12:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af tuzzeladen
Skal det være 1.3? for har købt et i føtex hvor der står: "klart til HDMI 1.4"

1.4 skulle være fin nok da den er nyere, har du prøvet ren HDMI uden adaptorfra DVI med det kable?

og hvilken driver køre du med? køre selv med Driver version 266.58 i min Windows 7 uden problemer og TV'et kan du se i mit signatur har selv et Philips 32tommer og en LED som skærm.

og RTM ja opdate til TV kan muligvis lave et el. andet kan os bare være han er uheldig med et dårligt kable ^^

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "puma99dk|" (26.01.2011, 12:33)

6

onsdag, 26. januar 2011, 15:59

Kører med ren HDMI. Samme driver som dig, også windows 7 og mit HDMI kabel er kun 5 meter langt, så det er heller ikke det.

Vil prøve at opdatere tv'et og se om det skulle give noget.

Og tak for svarene!

7

onsdag, 26. januar 2011, 16:23

Det var både godt og skidt at opdatere fjernsynet :p Det får ikke blackout mere, altså det 'genstarter' ikke mere (dejligt!), men billedet flimrer stadig i den øverste del af skærm billedet, så noget kunne tyde på at det alligevel er det HDMI kabel der fejler noget, eller?

8

onsdag, 26. januar 2011, 18:42

Citeret

Det var både godt og skidt at opdatere fjernsynet :p Det får ikke blackout mere, altså det 'genstarter' ikke mere (dejligt!), men billedet flimrer stadig i den øverste del af skærm billedet, så noget kunne tyde på at det alligevel er det HDMI kabel der fejler noget, eller?

har du tjekket om du køre 60hz på dit tv?

9

onsdag, 26. januar 2011, 20:25

Ja, prøvede også 1080i / 30hz og der var stadig det samme flimre, men har fået fat i et nyt HDMI kabel, 100% sikker på at alle drivere er opdateret, rodet med en masse indstillinger og nu er det til at leve med - Så mange tak for jeres svar ;)

Skifter snart til et GTX 560i, så overlever indtil videre.

10

onsdag, 26. januar 2011, 20:33

Citeret

Ja, prøvede også 1080i / 30hz og der var stadig det samme flimre, men har fået fat i et nyt HDMI kabel, 100% sikker på at alle drivere er opdateret, rodet med en masse indstillinger og nu er det til at leve med - Så mange tak for jeres svar ;)

Skifter snart til et GTX 560i, så overlever indtil videre.

tror ik det ændre på noget da den os bruger det nye HDMI interface, jeg køre selv 60hz på mit tv og har ingen problemer.

har du prøvet alle HDMI portene i dit tv?

11

onsdag, 26. januar 2011, 21:08

har selv samme problem... og den eneste ting jeg har fundet af... er at nvidia ikke understøtter phillips tv over hdmi -.-

12

onsdag, 26. januar 2011, 21:15

Prøv at skrive inde på Flatpanels.dk

JEG plejer at bruge flatpanels når det er noget Hifi relateret :)

13

onsdag, 26. januar 2011, 21:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af norhart
har selv samme problem... og den eneste ting jeg har fundet af... er at nvidia ikke understøtter phillips tv over hdmi -.-

sikker? så sjovt jeg ik har problemer med mit Philips PFL5404H/12 det er en 32tommer LCD TV.

min hedder da godt nok Philips PTV el. noget i den dur, men måske Philips skulle lave en driver til deres tv som gjorde selv windows kunne finde dem som model og ik bare noget upnp tv ting :razz:

har et MSI N460GTX Hawk bare tjek mit signatur.

14

onsdag, 26. januar 2011, 21:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

Citeret

sikker? så sjovt jeg ik har problemer med mit Philips PFL5404H/12 det er en 32tommer LCD TV.

min hedder da godt nok Philips PTV el. noget i den dur, men måske Philips skulle lave en driver til deres tv som gjorde selv windows kunne finde dem som model og ik bare noget upnp tv ting :razz:

Det skulle vist virke for nogle... men der er også en del hvor gfx'et overhovedet ikke kan se tvet

mener også mit går under navnet philips PTV... dog et 37", kan ikke lige huske model nr, men det er fra okt.

15

onsdag, 26. januar 2011, 21:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

Citeret

Det skulle vist virke for nogle... men der er også en del hvor gfx'et overhovedet ikke kan se tvet

mener også mit går under navnet philips PTV... dog et 37", kan ikke lige huske model nr, men det er fra okt.

16

onsdag, 26. januar 2011, 23:07

Der er vist mange blandende oplevelser, men den opdatering af tv'et gjorde da at det ikke får blackout, så det er da til at leve med.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.