Anbefaling af nr. 2 harddisk til bærbar!

  • Jeg har købt en Asus G73 bærbar, hvor der er plads til 2 harddiske og der er kun monteret en (en hybrid). Jeg overvejer at montere en ekstra og da jeg ikke har tjek på markedet af 2,5" diske vil jeg gerne have lidt råd.
    Disken skal udelukkende bruges til lager og afspilning af billeder, film, musik o.lign. Altså ingen installering, hvilket i stedet kommer til at foregå på hybriden.


    Jeg ønsker umiddelbart bare så meget lagerplads på en god harddisk som muligt samtidig med at det er en "økonomisk fornuftig" løsning. Jeg er selv inde på at denne Samsung 1 tb kunne være et godt valg. Samsung er ret populær ved 3,5", men ved ikke om det også er tilfældet ved 2,5". Er det noget I kan anbefale eller skal jeg holde mig væk, og hvilken kunne ellers være et godt bud?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • umiddelbart er der ikke så mange alternativer på 1tb 2.5", så der ser den ganske fin ud.


    hvis du vil have en smule mere performance ud af din storage disk kan jeg se WD Scorpio Black 750gb 2.5" med 7200rpm, den er dog 100kr dyrere ca.



    Så hvis diskspace er mere vigtig en super performance så snup samsung mt2'eren, den er temmelig recent med 333gb pr platter teknologi.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Den "eneste" flaskehals jeg som sådan bekymrer mig om er om den kan afspille film/musik uden at det hakker...også film i HD.


    En hybrid koster næsten 3 gange så meget pr. gb i forhold til den jeg selv linker til og det vil jeg ikke betale når jeg ikke har brug for det. Som sagt er det kun lager og så afspilning fra den. Den primære disk i computeren er allerede en hybrid og bliver brugt til spil/programmer.


    Jeg overvejer dog en Seagate Momentus 750 gb på 7200 rpm/16 mb cache til nogenlunde samme pris som 1 tb Samsung. Spørgsmålene er om den Samsung vil have problemer med at afspille video i HD (hvilket jeg ikke tror, men ved det ikke) og hvordan er Seagate vs Samsung med hensyn til kvalitet?


    PS.
    Kan for øvrigt fortælle at jeg hidtil overhovedet ikke har oplevet problemer med varme på den bærbare. Den er dog kun blevet presset med Fallout NV indtil videre. Samtidig er der heller ikke meget støj. Spiller der lavt musik eller er der andet støj i lokalet kan jeg slet ikke høre den.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------