Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 17. januar 2011, 16:48

Hej.
Jeg sad og spillede minecraft idag, da min grafik pludselig gik amok. Det hele frøs og der kom små blå linier vandret på skærmen. Jeg genstartede computeren, men efter et par minuter skete det igen. Derefter genstartede jeg i safe mode og der var det fint. Så genstartede jeg så igen normalt, men igen var der blå striber og resolutionen var ændret til 800x600.

Jeg kan ikke ændre resolutionen, og når jeg går ind i device manager står der code 43 ved mit grafikkort. Så vidt jeg kunne google mig frem til er det noget med hardware fail. Jeg har prøvet at reroll mit system tilbage, opdatere til nyeste drivere og slukke for alt strøm men intet virker.

Jeg kan godt bruge computeren nu, så længe resolutionen er 800x600, men går ud fra der er fordi mit grafikkort er slået fra automatisk?

Er mit grafikkort færdigt?

2

mandag, 17. januar 2011, 16:55

Såvidt jeg lige kan læse mig til er det en hardware fejl på kortet - enten nogle kondensatore der er "poppet" eller nogle lodninger som er gået løse. Der nævnes at det kan virke at bage kortet i en ovn.

Dette bryder selvfølgelig alt garanti der er at måtte finde på kortet - kender ikke selv de specifikke detaljer men der er andre der har haft held med det på forumet.

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

3

tirsdag, 18. januar 2011, 18:56

Tak for rådet, har læst om det og det lyder som en mulighed. Vil prøve i morgen.

Idag har jeg haft samme problemer, men det sker kun når jeg starter et spil. Kan sagtens surfe, se video osv. uden problemer. Nu jeg lidt af en noob på området, men hvis mit grafikkort er dødt ville jeg så stadig kunne det?
Jeg tænker på om det kunne have noget med overophedning at gøre? Vil bare lige være sikker inden jeg smider et grafikkort i ovnen :))

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.