Langsom maskine

  • Hej Folkens


    Jeg sidder her med en maskine der er begyndt at opføre sig utroligt mærkeligt.


    Det startede for omkring en uges tid siden.


    Maskinen kører utroligt langsomt hvilket undrede mig meget så jeg tjekkede op på hvor meget RAM den egenligt brugte. Der lagde jeg mærke til den kun registrede 2 GB RAM under joblisten.


    Hvis jeg kigger under system info er der 4 GB installeret men kun 2GB kan bruges?


    Jeg har testet min RAM så godt som jeg nu kan med at hive hver blok ud og teste dem 1 afgangen dog kan jeg ikke finde problemet der. en memtest86 med 12 pass viser mig heller intet.


    Problemet viser sig også grafisk i spil og når jeg afspiller video.


    Den hakker og lader sig ikke rigtigt til at have kræfter til opgaven som den nu havde for en uges tid siden.


    kan RAM'ne på mit GFX kort været stået af og det så nu henter RAM fra systemmet?


    Problemet viser sig også med en BSOD engang imellem med fejlkoden: 6.1.7600.2.0.0.256.1


    har læst mig til et muligt driver problem på grafik kortet eller et RAM problem. har opdateret alle drivers til maskinen.


    Mit setup er følgende


    Core I5 760
    Asus P7H55-USB3
    Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5
    Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL7
    Cooler Master GX 650W PSU


    Jeg håber at nogen af jer har forslag eller en løsning på problemet


    MVH


    Kaspar

  • nej den henter ikke ram fra dit system hvis din gfx-kort ram står af.. hvis det var tilfældet ville det bare dø :p


    kan du give et screenshot af din taskmanager?


    og også gerne et hvor egenskaber for computer er med så vi lige kan se hvad den registrer?


    og hvad står der når du booter i bios? 2 eller 4gb?

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • så ved jeg det næsten ikke.. har du en anden maskine du kan smide rammene over i for at teste? eller et par andre ram du kan teste i din egen maskine?

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • det var sku da ik mange ram du kunne bruge i 64bit da. og hvis du er 110% på at alle 4096mb blir fundet i bios så prøve at skifte dem over i de 2 andre ram slots to har på bundkortet og se om det funker bedre med Windows 7.


    køre selv Windows 7 Ultimate bare 32bit og der har jeg ingen problemer.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af caviz
    Det er bare mærkeligt at det pludseligt er opstået.
    og ville gerne undgå at lave en ny installation af wimdows


    hvis du skriver det pludseligt er opstået, har du så installeret en update el. noget her på det sidste som ka ha forsaget det?

  • Det viste sig at 2050MB var reserveret til anden hardware. rykkede rundt på klodserne også fandt den alle 4GB igen i windows. Jeg fatter hat af det da jeg ikke har rykket rundt på dem, men det lader til at virke nu :)