er der mere at lave på pcen ?

  • hej tweak, kan ikke finde ud af om jeg er nået til vejs ende med min pc efter snart 2 måneder med opsparing, oc og en smule modding har følgne specs


    intel i5 core 2.8 ghz - oced til 3.8


    motherboard GA-P55-USB3


    ram xms3 2*4


    gfx 6850 - oced til 850/1200


    hele pcen er pinlig ren med kabler, de eneste kabler der er til at se er den fra min h50 og den store kabel til mother boardet.


    og tempsne er rigtige fine, har lige et screen shot af idle temps


    http://peecee.dk/upload/view/284453


    og ved gaming af alle spil skal i pluse graderne med ca 10


    og full load har jeg ikke haft tiden til at teste det endnu.


    så nogen ideer til forbedringer til pcen?, den er bygget udlukkende til gaming og lan.


    hvis i gerne vil ha billeder af selv pcen så skriv det lige så tar jeg lige nogen og uploader.

  • Hvilket lydkort?


    Har du monteret aftermarket køler på gfx og hvilken køler på cpu?


    Det kan jo være, at du kan nå højere med OC :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • kig på tilbehør


    har du en god skærm?


    tastatur, mus, musemåtte?


    headset? højtallere/forstærker?


    måske kunne et bluray drev komme på tale indenfor et par år.


    et bedre lydkort?


    hvad har du af harddiske? kunne altid overveje et raid setup eller en ssd nu når 25nm generationen kommer snart.


    tilfreds med dit kabinet? evt skift fans ud med bedre kvalitet?


    lys/cold-cathodes måske?


    after market cooling til grafikkort? måske endda et vandkølings loop.


    sidder du med en god nok størmforsyning? 80+ gold rating?



    Der er mange ting at overveje hvis man gerne vil have et superb setup udover bare bundkort/cpu/ram/grafik.



    det bedste 3 handler jeg har lavet her før jeg købte min i5-2500k var


    1. Asus Xonar Essence STX Lydkort
    2. sammen med ovenstående et Sennheiser pc 350 headset, fik knaldgod lyd med det setup.
    3. min ssd et X25-M g2 80gb, gav super bootup tid og responsiveness på mit system.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850