Alternativer til Toshiba AC100?

  • Jeg leder efter en ultra-portable maskine at smide penge efter, og er så faldet over ovennævnte:


    http://nordic.computers.toshib…on/dk/generic/home-ac100/



    Umiddelbart lader diverse reviews til at være positive, men dog kritiserer de det faktum, at der endnu ikke er kommet en Android 2.2-opdatering, hvilket nok også er det, der holder mig fra at købe maskinen med det samme.
    Hvad ville i foreslå som alternativer til AC100'eren? Jeg har selv kigget på Asus 1015PED og 1015PEM, men er ikke sikker endnu.

  • Ja, nu kan jeg godt se at jeg nok skal holde mig fra den. Jeg er i stedet blevet anbefalet en HP DM1, men den er ikke kommet på det danske marked endnu og jeg er lidt nervøs for manglende support fra HP's side hvis der bliver problemer med maskinen

  • Jeg er ikke lige bekendt med modellen, men jeg kan umuligt forestille mig at HP ikke vil yde support, blot fordi den ikke er tilgængelig i Danmark - om ikke andet så burde de som det mindste kunne stille dig videre til noget international support, men det kræver jo naturligvis at du er rimelig i dit engelske sprog.


    Dog skal du være opmærksom på at det kan være en dyr og langvarig fornøjelse at køre RMA sag med en udenlandsk forhandler, hvis uheldet nu skulle være ude. Afhængigt af hvor du køber den, skal du jo udover reperationstiden afsætte alt mellem 5-15 hverdage til transport frem og tilbage, plus at det ikke ligefrem er billigt at få sendt større varer til udlandet.


    Men har du nogle specielle krav til din mini-maskine da, for som jeg ser det er der masser af udmærkede alternativer hos de danske forhandlere?

  • Hvor meget vil du bruge på en ultra portable, og hvad skal den kunne?


    Snup hellere en windows baseret netbook til 2-3000. Det vil du som arbejdsredskab nok blive gladere for i længden.


    Alternativt så kig evt. efter en brugt Thinkpad X6x de kan fås lige omkring 3K og er nogle rigtigt lækre maskiner.


    /ask

  • Den skal bare være kraftig nok til at have flere ting åbnet på en gang - fleretabs, msn, skype med videre og må gerne have en opløsning der er bedre end 1024x600 som de fleste netbooks jo har - evetuelt kan jeg godt gå op i en 12" hvis prisen ikke bliver for høj. Jeg regner med at bruge 3.000 på maskinen

  • Ellers har Ubuntu en rigtig fin Netbook Edition.
    Den udnytter skærme med lav opløsning rigtig godt. Har ikke selv prøvet den, men synes deres OS er rigtig godt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H