Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. januar 2011, 14:54

Hej Tweak :)

Min stationære er begyndt at lave BSOD. Jeg har bemærket, at 2 ud af 3 gange har det været mens jeg hørte musik.
Jeg bruger det lydkort, som følger med mit bundkort; Er det muligt at jeg har dræbt det efter 10 måneders brug? Jeg har et relativt stort anlæg tilkoblet (Harman Kardon 7.1 receiver og meget store JBL højttalere). Jeg hører musik dagligt og meget af dagen.

Når den lukker ned, brummer højttalerne, skærmen flimrer og Blue Screen kommer frem.

Citeret

Problemsignatur:
Navn på problemhændelse: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landestandard-id: 1030

Flere oplysninger om problemet:
BCCode: 1e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF80002EA05A1
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFFFFFFFFFFFFF
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
C:\Windows\Minidump\011011-10623-01.dmp
C:\Users\Christian\AppData\Local\Temp\WER-13041-0.sysdata.xml

- Skal jeg prøve at uploade nogle af de nederste filer til jer, hvis det kan være til hjælp?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ThyzoN" (10.01.2011, 14:55)

2

mandag, 10. januar 2011, 14:57

hvis det sidder i en pci slot tæt på noget andet, så ja, Så kan der opstå konflikt

3

mandag, 10. januar 2011, 15:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af SSDfreak
hvis det sidder i en pci slot tæt på noget andet, så ja, Så kan der opstå konflikt

Positiv - Vil du forslå at jeg piller mit grafikkort ud og sætter et hak længere ned?
Jeg bruger kun 2 PCI slots; de to øverste.

4

mandag, 10. januar 2011, 15:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af ThyzoN

Citeret

Positiv - Vil du forslå at jeg piller mit grafikkort ud og sætter et hak længere ned?

Jep, eller bare tag lydkortet ud, og se om det forsvinder. Men 2 pci kort ved siden af hinanden kan nemt give probs

5

mandag, 10. januar 2011, 15:19

Ork ja - mit gamle bundkort kombineret med et USB lydkort fra Siberia fik konstant maskinen til at dø. :roller:

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

6

mandag, 10. januar 2011, 15:20

Citeret

Citeret

Citeret

Jep, eller bare tag lydkortet ud, og se om det forsvinder. Men 2 pci kort ved siden af hinanden kan nemt give probs

Problemet er desværre, at det er tilfældigt hvornår det kommer. Lige nu får den fx fuld gas for musikken og diverse programmer uden probs :)

Men jeg takker for dit løsningsforslag og tager det til efterretning senere på dagen.

- Andre er naturligvis også velkomne til at komme med løsningsforslag, der er ingen rigtige svar indtil videre :)

7

mandag, 10. januar 2011, 15:30

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Problemet er desværre, at det er tilfældigt hvornår det kommer. Lige nu får den fx fuld gas for musikken og diverse programmer uden probs :)

Men jeg takker for dit løsningsforslag og tager det til efterretning senere på dagen.

- Andre er naturligvis også velkomne til at komme med løsningsforslag, der er ingen rigtige svar indtil videre :)

Prøv inden du skriver det ikke virker. Tjek evt for RAM fejl eller varme, men tror det er IRQ fejl

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.