Adskillige store problemer med computer

  • Jeg har nu i godt 1 måned kæmpet med min computer, problemet opstod hovedsageligt da jeg skiftede ram samt installerede windows 7 home premium 64-bit på maskinen...


    specs:


    Q6600
    Maximus Formula
    OCZ 2x1GB CAS 4 1GhZ ram
    ATI Radeon HD3870x2
    Seasonic 650W



    Problemet er at maskinen, når man installere win7, fryser når man skal acceptere licens betingelserne, der er intet der er muligt at gøre...


    Det lykkedes mig, underligt nok, på et tidspunkt at komme forbi dette efter jeg havde rodet i Bios etc. dog fik fejl senere i installationen, det lykkedes mig alligevel at komme ind i Win7 og jeg krydsede fingre for at det virkede.


    Efter en komplet installation af samtlige programmer etc. opdagede jeg dog at processlinjen var umulig at benytte men mindre jeg benyttede ctrl - alt - delete først ved startup. Senere oplevede jeg flere og flere fejl og måtte opgive totalt at benytte maskinen, så formaterede hvorefter jeg prøvede at finde fejlen.


    Ting jeg indtil videre har prøvet:


    Skifte CPU til E6600
    Skifte bundkort til P5K
    Skifte Drev til to forskellige
    installeret vista og XP (samme fejl begge gange) (I XP kan jeg ikke flytte ikoner på skrivebordet overhovedet)
    Prøvet med 3 forskellige HDD
    Prøvet med OCZ CAS5 1200 MHZ ram, Corsair 800MHz CAS4, Crucial PC-8500 CAS5
    Scannede for vira før den døde fuldkommen, men fandt intet
    Prøvet næsten samtlige settings i BIOS på de to bundkort...
    Tjekket PSU'en
    Prøvet med anden mus og tastatur


    Har stadig ikke lykkedes mig at løse problemet og er nu på komplet bar bunden, undtagen at skifte grafikkortet kan jeg ikke komme på nogen løsning, nogen der har en ide eller oplevet noget lignende før?


    På forhånd tak for svar

  • Indstiller du timings selv på dine ram og hvordan har du tjekket PSU?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Indstiller du timings selv på dine ram og hvordan har du tjekket PSU?


    Har prøvet at sætte timings, frekvens, voltage etc. intet har virket


    ang. PSU'en så har jeg haft en anden på, plus en ven har tjekket med multimeter (ikke min stærke side så blank her :) )

  • Hvad med at tjekke RAM i P5K boardet?


    Jeg havde selv et sæt Mushkin ram hvor den ene stang var defekt, og det gav bl.a. problemer under installation af Windows og tilfældige nedbrud.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Hvad med at tjekke RAM i P5K boardet?


    Jeg havde selv et sæt Mushkin ram hvor den ene stang var defekt, og det gav bl.a. problemer under installation af Windows og tilfældige nedbrud.


    har prøvet med kun 1 ramblok i begge boards af alle de fire forskellige jeg har

  • Hvis nogen oplever samme problem kan jeg oplyse, at efter flere måneders kæmpen med den har jeg endelig fundet løsningen, jeg fandt ud af at grunden til proceslinjen "frøs" og at jeg ikke kunne trykke på accepter betingelserne tilsyneladende er en fejl hos MS win7 med nogle forskellige typer mus, f.eks. min Logitech G5...


    Efter udskiftning til MSI3.0 var der ikke længer nogen problemer, grunden til forskellige "tilfældige" fejl er endnu ukendt men forsvandt ved at BIOS update, skifte ram ud og opsætte samtlige settings (timings, CPU voltage etc. etc.) manuelt. (på Maximus formula)