RAM til ASUS Motherboard

  • Hejsa. Jeg blev meget i tvivl over den anden tråd jeg lavede. Så besluttede mig for at lave en ny hvor der er mere "rent"


    Så jeg har 2 spørgsmål


    1. Jeg skal bruge 4 GB RAM til et ASUS M4A79XTD motherboard. Kan det gøres under 500 kr?


    2. Hvad er forskellen på 1333 og 1600 ?


    Tak på forhånd.

  • 4GB RAM kan snilt komme under 500 kr.


    Hvis du ikke overclocker, så er der ingen forskel for dig :)
    Der findes tonsvis af artikler på nettet der udpensler hvordan RAM virker helt præcist :) Prøv at læse en af dem, så giver det sikkert mere mening for dig

  • Jeg skal ikke overclocke, så burde 1333 mhz være godt nok til mig?


    Og jeg har kigget på Kingstons HyperX. Er de okay at bruge?

  • Jeg kan også kun sige godt for HyperX serien fra kingston.


    Har selv HyperX DDR3 2000Mhz men de var så også halv pebrede men de fungerer sgu meget godt i forhold til de 1100 jeg lagde ud til dem.

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Lyder lidt vildt :) Men godt at høre at folk er glade for HyperX. Det gør mig lidt mere tryg ved at købe dem :)

  • Havde dem både i DDR1 og nu DDR2.. Og jeg er også godt tilfreds med HyperX :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ripjaws
    Jeg kan også kun sige godt for HyperX serien fra kingston.


    Har selv HyperX DDR3 2000Mhz men de var så også halv pebrede men de fungerer sgu meget godt i forhold til de 1100 jeg lagde ud til dem.


    Tihi, jeg gav da 2,5k for mine RAM "back in the days" ;)

  • Hej igen.


    Nu har jeg kigger lidt rundt og tror jeg har fundet de ram jeg vil have, men tjekker lige med jer for at være sikker.


    Så jeg har fundet: Kingston Simm DDR3 2GB 1333MHz Cl9


    Ville de være okay? Skal siges at jeg havde tænkt mig at købe 2 så jeg kom op på 4gb.