Hvilken Strømforsyning?

  • Valget står mellem:
    CoolerMaster Silent Pro M600
    Fractal Design Tesla 650w
    Fractal Design Newton 650w


    Hvad ville i vælge, hvorfor og har i andre forslag?


    Krav=Lydsvagt


    System:
    ASUS P8P67
    Core i5 2500k
    HIS Radeon HD6950
    8GB ram
    1xHD
    1xDiskdrev
    Fractal Design R3 kabinet

  • Sådan som jeg ser det, kan det kun komme til at stå mellem de 2 fra Fractal-design, for ud sat at prisen er nogenlunde den samme.


    CM silent pro M600 kom frem for omkring 2-2½ år siden og der er løbet meget vand gennem åen siden dengang. Fractal er jo den nye frække dreng i klassen, og er kommet rigtig godt fra start med lanceringen af deres første produkter.
    Firmaet har et højt ambitionsniveau og deres kvalitets/pris ratio ligger et godt stykke over mainstream produkter, med et lidt højere prisskilt som sagtens kan forsvares, når man ser på hvad tingene kan og indeholder, så kommer der lidt mening i galskaben.


    I et moderne system, er det din 12 volts linie som er vigtig, siden den driver både systemet( bundkort/CPU) samt din/dine GFX.


    CM silent pro kan levere 40 ampere(480 watt) på 12 volts linien


    F-D Tesla som ikke er modulær er klart den kraftigste 80 ampere(600 watt)


    F-D Newton er modulær, ganske som CM's model og fyrer 50 ampere(600 watt) af


    Så ud fra ydelse og med fremtidige opgraderinger i tankerne, så skal valget stå mellem de sidste 2. Tesla ligner "mistænkeligt" meget Silverstone's 650 watt model, og er den så lavet samme sted, så får du virkelig kvalitet for pengene, da det er Seasonic som så er OEM på den PSU.


    Deres modulære model, kan være lavet et hav af steder, men det eneste du kan være helt sikker på er, at det ikke er noget "billigt" skrammel, siden firmaet stadigvæk skal tilkæmpe sig en plads mellem gamle hæderkronede navne, og de giver sig ikke uden kamp, så kvaliteten skal være i top.
    Så vidt jeg lige husker, findes der kun 2 modulære PSU'er som nøjagtig levere 50 ampere på 12 linien og sælges under selvstændige navne 1 fra Antec og 1 fra amerikanske Hiper, og fælles for dem begge, så bliver de produceret hos en tredie producent nemlig Delta som er OEM, så der fejler kvaliteten heller ikke noget.


    Nu ved jeg jo ikke hvor mange penge du vil smide efter en ny PSU, men er et lydsvagt system topmålet samt ydelsen skal spille, så vil jeg da lige for en ordens skyld henlede din opmærksomhed på Cougar, XFX og Enermax, det kan de altså osse lave.


    Det du osse lige skal have i tankerne, er skal den være modulær eller ikke, sagt på en anden måde, kabelrod eller ikke ?.
    En modulær vil til en hver tid gøre det nemmere at lave et clean udseende og skabe den bedste mulighed for airflow i kabinettet, men det kommer med den pris at der ryger lige en anelse ydelse.


    Er ydelsen den vigtigste parameter, så er det da Tesla som skal i maskinen og så skal du igang med at tænke kreativt på din kabelføring.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Super tusind tak for svaret, så bliver det i hvert fald ikke cooler Master


    Men hvad tænkte du på, mit budget er omkring de 700 og har lidt kig på den her fra OCZ:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=481908


    Men altså målet er jo stilhed på samme tid med at komponenterne får den strøm de skal bruge.


    Mht. kabelføring, så er kabinettet indrettet således, at du kan trække dem bag ved bundkortet, så der tror jeg ikke der er det store problem.


    Kiggede på de to fra Cougar:
    http://www.webdanes.dk/shop/cougar-power-700w-1402p.html
    http://www.webdanes.dk/shop/cougar-cm-550w-1397p.html


    Eller denne fra OCZ:
    http://www.ocztechnology.com/p…-2-700w-power-supply.html


    Mit system:
    i5 2500K
    Asus P8P68
    HIS HD6950

  • Ville stadigvæk gå efter en af de andre, igen fordi den fra OCZ har osse omkring 2-2½ på bagen, siden den blev lanceret.
    Dermed ikke sagt at den er dårlig bestemt ikke, men igen det er kommet så mange nye cpu'er, bundkort, og ikke mindst kraftsugende GFX'er på markedet, siden den kom frem, at jeg ville have en som er designet senere, ud fra udnyttelse af strøm og fremtiden i tankerne.


    En PSU er jo ikke noget man skifter så tit igen, som andre dele i en pc, vel ? ;).


    Hvis du tænker lidt over det, så kan man sagtens sammenligne en PSU og en bil, begge skal kunne leveren varen sikkert frem til det aftalte sted, forskellen ligger i hvordan man kommer frem.


    Tager du en Energon/LC-power PSU, så svarer det lidt til en gammel russisk LADA eller østtysk Trabant, den kan få dig frem hvis du ikke trykker for hårdt på speederen :crazyeyes:.


    Antec, OCZ, CM, Thermaltake i mainstream svarer lidt til en tysk WW eller Volvo, god gedigen kvalitet, stabil, hurtig og fremfor alt sikker.


    Corsair, Cougar, Antec, XFX, Hiper, BFG, og en masse andre producenter i 1000,- klassen svarer lidt til en Porche, utrolig stabil uanset hvor hårdt du så end presser den og ikke mindst så er designet lækkert.


    Enermax, Antec Signature og en enkelt Delta som ikke kan købes i Europa, så snakker vi Farrari, Lamborghini og i den dúr, så kan ting ikke laves bedre.


    Som altid hænger pris/kvalitet sammen og jeg vil til en hver tid hellere smide flere penge efter en rigtig god PSU fremfor det allernyeste GFX, da den er motoren som skal få resten til at spille sammen i god harmoni :D.


    du kan få en rigtig god forståelse ved at læse på jonnyguru


    http://www.jonnyguru.com/index.php


    samt have denne side i tankerne, næste gang du skal ud og investere i en ny PSU


    http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx


    Der er de gode producenter klassificeret og så er valget op til dig, din pengepung og samvittighed ;), findes firmaet ikke på den liste, så vil jeg ikke røre deres produkter med en ildtang.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ra66it
    Men du ville stadig vælge tesla'en fremfor Cougar 700wats version?


    Jeg har selv sådan en Cougar CM700 watt i mit system, og den kan simpelthen tage alt hvad du så end smider efter den, så stabil er den altså. Den siger intet, det eneste jeg kan høre køre i mit system, er blæseren på mit GFX, selv om jeg har 4 blæsere ved siden af. Den ar hamrende lækker hvis ellers man kan sige det om en PSU ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ra66it
    Hvad er forskellen på en CM700 og den 700watts jeg har linket til?


    Min er modulær.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Super så bliver det den jeg har linket til, for det med kabelorden kan jo ordnes med lidt strips ;)
    Hvor har du købt din henne? Det eneste sted jeg kan finde er webdanes.

  • Enten var det proshop eller SHG, jeg kan ikke rigtig huske det, fordi jeg købte den lige, da det var muligt at få den her i landet.
    Jeg skifter altid min PSU hvert 1½ år uanset om den virker 100% eller ikke, så min Cougar skal på pension til sommer og den har aldrig været over de 68% i belastning undtagen en enkelt gang hvor jeg fik den op på hele 96% og det tog den i stiv arm, dog blev den lidt varm, så bliver det Enermax eller Antec Signature som ryger i det nye system.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.