Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Ok jeg har også haft sådan en box fra yousee men blev træt af at betale til den. Syntes også den havde nogle mærkelige hjørner og var ikke alt for stabil.
Er der mere ydelse i amd systemet end i intel løsningen og hvordan med støj ??
well jeg betalte min for mange år siden (købte den gamle Sagem boks og fik den siden byttet til min Samsung). Har absolut ingen problemer med min
Well med hensyn til ydelse så vinder den AMD med ca 100% over Atom chippen. Atom er bygget til at være strømbesparende, hvor AMD chippen er en normalt X2 cpu der er lavet mere strømvenlig. Så skal man have ydelse så er det klart X2 der vinder.
Med støj, ja så bliver den straks værre, en Atom kan sådan set passivt køles, men det kan blive svært hvis man presser den meget, så er der behov for køler. Køleren (in a box) til 240e siger absolut ingen ting, har den kørende i min server og du kan ikke høre cpu køleren, kun min PSU kan høres. Så med hensyn til støj så vinder Atom naturligvis, pga dens TDP er næstet intet og X2'eren har en på 45W.
Støjen kommer også lidt an på hvordan det er med resonans støj hvor systemet skal stå, det kan nogle gange være en faktor.
Det hele kommer mere an på hvad man mest er til sådan set. De to systemer vil preforme meget ens, da meget vil være afspillet via DXVA, så cpu'erne har ikke så meget at sige.
Jeg kunne godt selv have valgt en Atom til min server, men jeg ville gerne have lidt mere power til at køre en VMware server, så valgte jeg min X2.