Er kommet lidt i tvivl..

  • Hey allemsammen..


    Jeg har endelig bestilt nogle nye ram, således jeg kan komme til at udnytte mit MB dual chanal ordenligt, har købt CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)..
    Jeg har jo de andre ram liggende, og jeg er kommet til at tænke på om jeg så vil kunne bruge dem samtidig i de to resterende slots?? Eller er det bare helt umuligt??


    /René R.

  • Hvis du lige har købt 8gb er der ingen grund til at lave en blanding, der kan give dårligere resultater. Det er langt bedre at justere clockfrekvens og timings på de nye, end at smide flere i.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • ja drop de gamle ram helt. der er ingen grund til at smide flere blokke i end de 2x4gb du kører med nu.


    Det vil kun gøre at de nye skulle køre med de gamle's lavere frekvens (ved ikke hvad de gamle er med antager de er dårligere)


    og siden du siger at dine gamle ram ikke har kørt dualchannel kan jeg kun tro det var 1 enkelt blok? i så fald ødelægger du dualchannel featuren ved at bruge 3 blokke igen. der skal altid være et lige antal bloks i de rigtige porte for at dual channel er aktiveret.


    Så nej. smid den gamle blok ud eller sælg den, pretty useless til dit setup nu.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

    Rettet en gang, sidst af Julepalme ().