Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 6. januar 2011, 14:36

to systemer på en pc. ville høre om man kan få det til at køre på sådan en måde, at det køre på samme tid og på hver sin skærm?, så man f.eks kan sidde og spille på den ene skærm med windows7 og køre f.eks ubunto eller linux på den anden og bruge den til facebook og alt det online selskab ?.

2

torsdag, 6. januar 2011, 14:48

1. formater dine diske således at et område er uformateret, eller således at du har en uformateret extra disk i maskinen
2. installer windows på den formaterede del af diskene
3. boot på en linux cd, f.eks. Fedora eller anden distripution, så installeres linux faktisk af sig selv på den uformaterede del af dit system.

3

torsdag, 6. januar 2011, 14:49

okay, så det du gør der er faktisk at dele HDDen op i to systemer og køre to systemer på en pc:)?, måske dumt spørgsmål men hvis jeg skal gøre skal min viden osse være der til det jo.

4

torsdag, 6. januar 2011, 15:03

Du får det bedste resultat hvis du installerer Linux "rigtigt". Du kan lave denne formattering ved hjælp af Windows-CD'en og idéen er bare at du opretter et C-drev, der ikke fylder hele harddisken. Dermed vil der også være plads til Linux.
Det er dog ikke nødvendigt at geninstallere Windows og slette alle sine data for at ændre opdelingen af harddisken. Rent faktisk kan det lade sig gøre at ændre størrelsen på sit C-drev så der frigøres plads på harddisken. Her kan man eksempelvis bruge dette værktøj (kan både klare NTFS og FAT32).
http://mlf.linux.rulez.org/mlf/ezaz/ntfsresize.html#example
Det er et Linux-program som ifølge listen også skulle ligge på din Knoppix-CD.

5

torsdag, 6. januar 2011, 15:12

arhh okay, fedest takker jeg for!

6

torsdag, 6. januar 2011, 15:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Korospo
arhh okay, fedest takker jeg for!

np

7

torsdag, 6. januar 2011, 19:05

Du kan ikke bare installere 2 systemer og køre dem samtidigt på samme pc.

Som jeg forstår dig vil du gerne have dine 2 skærme til at fungere som 2 forskellige pc'er 1 med windows og 1 med ubuntu linux, bare kun med 1 pc tilsluttet.

Den eneste måde du kan gøre dette på er ved at virtualisere det ene operativ system.

Og eftersom du gerne vil spiller på windows vil jeg anbefale at du bruger windows som host system. og installerer en virtual gæst i form at ubuntu linux.

Til dette formål skal du bruge an virtual machine. en fornuftig gratis en er VirtualBox.

Den kan sættes enten i windowed mode eller du kan sætte den i fuldskærm på din 2nd monitor.

Det er den eneste måde du kan køre dem samtidigt på samme pc, og det kræver nok en smule know-how at sætte det op på den måde. men det burde være overkommetligt, hvis du har nok teknisk snilde til at installere og rode med linux via en commandline. så kan du også installere det i en virtualbox.

i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

8

torsdag, 6. januar 2011, 19:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Julepalme
Du kan ikke bare installere 2 systemer og køre dem samtidigt på samme pc.

Som jeg forstår dig vil du gerne have dine 2 skærme til at fungere som 2 forskellige pc'er 1 med windows og 1 med ubuntu linux, bare kun med 1 pc tilsluttet.

Den eneste måde du kan gøre dette på er ved at virtualisere det ene operativ system.

Og eftersom du gerne vil spiller på windows vil jeg anbefale at du bruger windows som host system. og installerer en virtual gæst i form at ubuntu linux.

Til dette formål skal du bruge an virtual machine. en fornuftig gratis en er VirtualBox.

Den kan sættes enten i windowed mode eller du kan sætte den i fuldskærm på din 2nd monitor.

Det er den eneste måde du kan køre dem samtidigt på samme pc, og det kræver nok en smule know-how at sætte det op på den måde. men det burde være overkommetligt, hvis du har nok teknisk snilde til at installere og rode med linux via en commandline. så kan du også installere det i en virtualbox.

Ja, du kan self ikke på¨samme tid

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.