At se TV på min computer

  • Halløj folkens på tweak :)


    Jeg har for nyligt investeret i en ny computer, og eftersom jeg stadig ikke har noget TV, men nu en anseelig større skræm end i forvejen ville jeg da forhøre mig om mulighederne for at tage det gode gamle runde antennestik fra væggen og sætte bag i min computer og så se fjernsyn via den. Jeg har hørt at det kan lade sig gøre, men spørgsmålet er bare hvor dyrt det er og hvad jeg skal have indkøbt af udstyr.


    Nogle gæve gutter derude som har erfaringer med den slags og kan anbefale eventuelle produkter?
    En guideline til et eventuelt prisleje ville også være fantastisk :D


    Det drejer sig om en stationær computer, i5, 8gb ram og en dejlig SSD, samt et grafikkort som svarer til resten.


    På forhånd tak


    Venzel

  • Nu er et TV-stik i væggen jo mange ting. Vil du modtage digitalt eller analogt ? Kan du modtage krypteret, så der skal et smartcard i tuneren ? Det må du jo først lige finde ud af, før du køber et TV-kort. Det kan være indstikskort eller usb. Endvidere hvilket styresystem du har på. Windows, Linux eller OS/X (mac). Du kan såmænd også se TV over internet i streamed udgave uden tuner, med VLC player.

  • Hvis jeg var dig ville jeg bare bruge http://www.icefilms.info/index der er alle de film og serier som hjertet kan begære i god kval og alt det nyeste af det nyeste

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

  • Det lader til at signalet er analogt ifølge en guide jeg fandt, som desværre ikke forslog nogle mulige kort :/ Det kommer fra et bolignet Århus, så jeg tror ikke der er kryptering på det, ville i hvert fald undre mig hvis der var o.O


    Havde lidt satset på et pci-kort af en slags, jeg har ikke så forfærdelig mange usb-porte tilbage :)


    Jeg har Windows 7


    regnede nu ikke lige med at jeg skulle bruge det til at se film og serier med, vi har ikke så mange kanaler hvor jeg bor:)

  • Her er et bud


    Hauppauge HVR-1100 ~ 580kr


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=425381


    Den mindste i deres serie af interne tunere, den kan klare et analog signal, som er det kabeltv (normal kabel-tv, de sender også dvb-c digitalt kabeltv somregel side om side, hos yousee ihvertfald)


    Og det kan klare dvb-t som er det nye digitale signal for det luftbårne sendenet, så kortet kan også fange de gratis dvb-t kanaler med en stue antenne eller lign alt efter hvor du bor.


    Og en af de vigtigste ting du kan tjekke er at producenten understøtter windows 7, det er nemlig ikke alle der gør det i tv-tuner branchen, men der har jeg tjekket og det er fint.


    http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hvr1100.html


    Der følger også fjernbetjening, software og en lille radio antenne med og lidt af hvert.


    Og så er det også kompatibelt med windows medie center i windows 7, et plus i min bog. så behøver du ikke bruge det software der følger med i guess, på nær driver.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850