KØB AF BÆRBAR !

  • Hejsa Tweakers !
    Jeg mangler en bærbar, (ikke til mig selv) men en af mine gode venner. Han spiller meget WoW og han vil høre om hvad der er af gode bærbar der kan trække det?


    Han har selv kigget på:
    http://configure.euro.dell.com…l.com&c=dk&l=da&cs=dkdhs1


    Den koster 6200.-
    Vil den kunne trække WoW ?


    Kender i andre gode bærbar der kan trække WoW + lidt mere må i gerne lige skrive ;)


    Helst undgå Apple, selvom jeg synes det er SUPERFEDT <3 Men det er lidt for dyrt, ;)


    Mvh Niclas !

  • World of Warcraft kræver ikke særligt meget af en PC, men som en slags fremtidssikring ville jeg vælge en Vision NB579, der får du satme hardware for pengene :)
    - Hvis du vælger denne, så overvej om du vil smide en Seagate Momentus XT harddisk i. Den giver tæt på SSD performance, men til en meget lavere pris. (Koster 500 kr. og kan trykkes af i en boks under selve info om PC'en)



    Requirements for Cataclysm
    - Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+
    - 1 GB or more of RAM
    - NVIDIA® GeForce® FX or ATI Radeon™ 9500 video card or better
    - 25.0 GB available HD space
    - 4X DVD-ROM drive (Downloadable Installer also available)
    - Broadband Internet connection
    - Keyboard/mouse


    Recommendations for Cataclysm
    - Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2
    - 2 GB RAM
    - 256 MB NVIDIA® GeForce® 8600 or ATI Radeon™ HD 2600 or better
    - Multi-button mouse with scroll-wheel



    Add: Der var ingen af jer der havde held med at smide links til de valgte PC'er :) Jeg vil dog ikke råde dig/ham til at købe en Dell. Lortet går i stykker og selv hvis du vælger deres dyreste forsikring, så vil de ikke lave den.

  • MM Vision ser SUPER fedt ud.. Det er det der bliver valgt. Dog med 8GB ram istedet for 4gb.
    Du skriver noget om en HD der er noget ligende SSD, men hvad er det helt præcist den Seagate harddisk er ?


    + Synes det er super dejligt at MM Vision sælger uden styresystem, det er der nemlig ikke så mange der gør mere :)



    Tak alle ! :)

  • Add: Der var ingen af jer der havde held med at smide links til de valgte PC'er Jeg vil dog ikke råde dig/ham til at købe en Dell. Lortet går i stykker og selv hvis du vælger deres dyreste forsikring, så vil de ikke lave den.


    Taler du af egen erfaring, eller kender du 5000+ med samme erfaring sidne du bestemt kan fraråde dette?
    Fact er, at det er noget vrøvl!


    Momentus kombinerer teknologierne fra SSD og alm diske også kaldet Hybrid disk. Men den er langt hurtigere mht. performance end en almindelig harddisk, da drevet selv placerer de oftest benyttede data på SSD.
    http://www.youtube.com/watch?v…0&feature=player_embedded


  • 8GB RAM ville være et dårligt valg :) Det er helt overflødigt. Prøv at åbne en helveds masse programmer på din nuværende PC (flere end du normalt bruger) og så højreklik på startlinjen, start jobliste, vælg ydeevne og se hvor meget RAM du faktisk bruger. Det er garanteret mindre end 4GB.


    Seagate Momentus XT er en slags "kombo" mellem de klassiske HDD og den nye SSD. Det meste af HDD'ens pris og det meste af SSD'ens performance. Det er i grove træk en HDD, der har fået klasket en meget lille SSD oveni. Hvis du vil vide en helt masse om den, så kan du faktisk trykke på navnet i mit første link, så kommer du til deres hjemmeside hvor de forklarer dig alt om den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Add: Der var ingen af jer der havde held med at smide links til de valgte PC'er Jeg vil dog ikke råde dig/ham til at købe en Dell. Lortet går i stykker og selv hvis du vælger deres dyreste forsikring, så vil de ikke lave den.


    Taler du af egen erfaring, eller kender du 5000+ med samme erfaring sidne du bestemt kan fraråde dette?
    Fact er, at det er noget vrøvl!


    Jeg taler af egen erfaring. Min far er ansat ved en virksomhed, som giver os mulighed for at få en gratis Dell laptop hvert år. For at sige det sådan, så har vi valgt at købe en anden laptop til mig, for de dur simpelthen ikke til at blive slæbt rundt. Bare man løfter dem lidt i siden eller lignende, så går det hele i fisk og PC'en fryser (et eksempel på den seneste jeg havde). Den jeg fik i 2010, var til reperation 4(!) gange uden et brugbart resultat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Jeg taler af egen erfaring. Min far er ansat ved en virksomhed, som giver os mulighed for at få en gratis Dell laptop hvert år. For at sige det sådan, så har vi valgt at købe en anden laptop til mig, for de dur simpelthen ikke til at blive slæbt rundt. Bare man løfter dem lidt i siden eller lignende, så går det hele i fisk og PC'en fryser (et eksempel på den seneste jeg havde). Den jeg fik i 2010, var til reperation 4(!) gange uden et brugbart resultat.


    Trist oplevelse for dig, men det gør ikke du kan generalisere, og sige Dell er noget bras. Der er også en årsag til, at Dell bla. er mest valgte produkt indenfor store virksomheder sammen med Lenovo. Dette ofte gennem Atea.


    Jeg har, og arbejder pt for en stor virksomhed, og pt som systemansvarlig for 800 medarbejdere indenfor IT og vi har Dell og Lenovo, og Dell har ikke flere problemer end andre. Men Dell eller andre kan ikke frasige sig fejl

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Jeg taler af egen erfaring. Min far er ansat ved en virksomhed, som giver os mulighed for at få en gratis Dell laptop hvert år. For at sige det sådan, så har vi valgt at købe en anden laptop til mig, for de dur simpelthen ikke til at blive slæbt rundt. Bare man løfter dem lidt i siden eller lignende, så går det hele i fisk og PC'en fryser (et eksempel på den seneste jeg havde). Den jeg fik i 2010, var til reperation 4(!) gange uden et brugbart resultat.


    Jeg har så lige det modsatte indtryk. Har en XPS1330, som har den berygtede GF8400GS, der brænder af for et godt ord.
    Jeg havde købt maskinen brugt med standareklamation. Da uheldet så var ude og en hukommelseschip på gfx blev defekt, så fik jeg rykket PC'en over i mit navn og bundkortet blev skiftet. Anden gang skete lidt senere, hvor maskinen ikke kunne boote, grundet en fejl opstået i bundkortet. Det blev skiftet anden gang også - Begge gange kom de hjem til mig første hverdag efter og skiftede det på 30 minutter.


    HAvde et tredje problem med lydkortet også, men dette blev ordnet pr. telefon. Andre bekendte jeg har, som har købt Dell efter bl.a. Zepto pc'er har også kun gode ting at sige om dem.


    Min tidligere bærbare var en Dell D600, som jeg havde i 4år og derefter solgte videre - stadig funktionsdygtig. Så Dell er hverken dårligt eller har dårlig service, men man kan være uheldig.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • er enig med Renegger


    jeg ahr haft Dell de sidste 8 år


    har fået skiftet bund kort 1 gang hvor de kom indenfor 24 timer og skiftede det.


    har haft en hdd der stod af efter 3 års brug og den fik jeg bestilt over dell og skifter dagen efter


    så jeg har bestemt det indtryk at man får det man har krav på hos dell


    men igen så kan man være uheldig og ikke tilfreds.... men synes ikke man skal genneralisere på den måde og sige at alt fra dell er noget lort...

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • nemlig...men jeg har haft 2 dell på 8 år.....den står tændt 24 timer i døgnet og det er min arbejdscomputer....jeg rejser en del og flytter den meget tit


    så at jeg har fået skiftet 2 ting er vel intet

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Se nu - Vi er allerede tre i den her tråd der har fået skiftet bundkort i en Dell PC.


    Jeg har fået skiftet bundkort i 10 IBM/Lenovo Thinkpads er er det så også et skidt mærke:)


    Dell er jo et populært mærke så der vil være mange af dem i omløb og derfor også gå flere i stykker end mange andre mærker:)


    Jeg har generelt haft gode erfaringer med Dell og deres kundeservice på de maskiner jeg har været inde over.
    Dem jeg har haft er ikke så solidt bygget som en thinkpad men prisen er også væsentlig lavere så det er jo et spørgsmål om behov...