Problemer med 5750 vapor-x

  • Jeg sætter det i mit system og starter og så er der sort skærm....jeg har 2 af dem og det er det samme med det andet....


    Jeg har opdateret biosen på bundkortet og opdateret gfx driveren via mit gamle gfx 4850 men intet virker andet end det gamle køre fint......hvad skal jeg gøre???

  • Hvilken psu har du?


    Slet alle ATI-drivere med det gamle kort og sæt det nye i uden at præindstallere driverne!


    Opdater til seneste BIOS på bundkort.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det jeg har gjort er
    1: prøvet kortene hver for sig og crossfire -> sort skærm
    2: prøvet alle dvi portene -> sort skærm
    3: startet systemet uden gfx og så med gfx -> sort skærm
    4: prøvet 2 forskellige dvi/vga connecter -> sort skærm
    5: opdateret bios til nyeste -> sort skærm
    6: opdateret amd(ati) driver -> sort skærm
    7: fjernet alle driver samt fjernet kortet i enhedshåndtering -> sort skærm


    psuén er en LC Power Metatron ARKANGEL LC8850 V2.2 på 850W som burde kunne køre det.
    Mit XFX 4850 1GB køre fint da jeg har brugt det til når jeg skulle opdatere computeren, slette m.m.
    Så der er ikke nogen af de forskellige dele som ikke virker, så det må være noget med bundkortet der bare ikke vil ta imod de nye kort??
    Lyder bare lidt mærkeligt smile


    Sidst men ikke mindst så stoler jeg 100% på Yoda med at kortene virkede da han sendte dem satm at det er lidt usandsynligt at de er gået til via fragten.
    Jeg kan ikke teste dem i andet system da jeg ikke kender nogen her i det mørke jylland som har computer....er lige flyttet hertil fra kbh

  • Fremskridt....jeg smed en af kortene over i nr 2 pci-e port hvor den der er i nr 1 ikke er sat til....så starter den op.....så er spørgsmålet herfra.....hvordan kan det så være at min 4850 vil køre i nr 1 pci-e port men ikke 5750´eren.......den burde jo ikke være defekt da den kan køre med andre porte???



    Tak korospo men bor oppe omkring Aalborg :goodpost:

  • jamen er det ikke noget med at den ene port understøtter pci-e 8 og den anden 16 eller sådan noget ?


    ved jo ikke lige hvilket MB du har, men kunne jo være sandsynligt, men skyder lidt i blinde så siger ikke det er det.

  • Dette her er mit system lige nu med undtagelse med gfx som er problemet


    CPU: AMD Phenom II X4 965 6MB Black
    CPU køler: AMD standard
    Bundkort: Gigabyte GA-790FXTA-UD5 (Rev 1.0)
    RAM: Corsair XMS3 2x2GB 1333 MHz ( PC3-10666 )
    Grafikkort: 2x Sapphire HD 5750 Vapor-X 1GB
    Harddisk: SSD Corsair Nova 64GB
    PSU: LC Power Metatron ARKANGEL LC8850 V2.2
    Kabinet: In Win Maelstrom
    Kabinet køler: In Win Maelstrom standard low-noise kølere
    Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit

  • bundkortet understøtter det hm..


    tror du skulle prøve at starte fra ny af, altså bruge den kort som du plejer og indstallere driveren til det kort også prøve at tage nr2 kort og smide det i og prøve igen (altså starte helt forfra med dit crossfire) det kan jo tænkes du bare har lavet en eller andet træls fejl (det sker jo).

  • Har prøvet at køre normalt crossfire og stadig sort skærm....så har jeg ladet tingene være andet end jeg har smidt vga stikket over i slot 2 og så køre det...andet end at det ikke registrere gfx i slot 1 :rolleyes: