Tvivl mht. Bundkort og CPU

  • Hej Tweak
    Pt. står jeg og har egentlig fundet alt jeg skal bruge til min pc - det skal bare bestilles. Men mit spørgsmål er så: Er det for kraftigt?


    Bundkort: Gigabyte GA-870A-UD3
    CPU: AMD Phenom II X6 T1075 (varmeafleder)


    PC'en skal bruges til spil som Bad Company 2, Far Cry 2 og TESV når det udkommer, samt eventuelt Dragon Age Origins 2.


    Grafikkortet bliver et HD6950 fra HIS og regner med 4-8 GB ram.


    Håber i kan svare

  • Det virker som et helt fint setup. Du kan sagtens nøjes med 4gb ram. Hvilken psu og kabinet kører du med? Du skal både have nok watt og ordenligt airflow med sådan en fætter :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Men er en X6 for stærk? og kan jeg få noget der passer bedre til mig og som er billigere?


    Jeg regner med en Corsair TX650 og så har jeg fundet et Fractal Design Define R3, hvor jeg køber 2 ekstra blæsere til.
    Det jeg lidt hæftede mig ved, ved denne CPU var at der var varmeledere med - er det, det samme som køler?

  • Altså jeg vil ikke mene at den er for stærk. På den anden side, så kan min oc'ede x4 klare alt jeg kaster efter den. Så du kunne købe en 955/965, hvis du meget gerne vil ned i pris. Dog vil jeg anbefale den x6, da du har lidt mere levetid med hensyn til at kunne følge med :)


    Synes en 1075 er et godt sted, da den også meget nemt kan overclockes senere hen. Tror der menes en helt almindelig køler med det varmeleder. Her vil jeg dog også anbefale en anden køler end stock, da de larmer ret meget :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Synes en 1075 er et godt sted, da den også meget nemt kan overclockes senere hen. Tror der menes en helt almindelig køler med det varmeleder. Her vil jeg dog også anbefale en anden køler end stock, da de larmer ret meget :)


    Hvad siger du til en Arctic Cooling 64 GT el. Pro?


    Som du kan se på kabinettet skal det gerne være lydløst


    Og vil de kunne svare sig, at købe det som jeg har udvalgt til omkring de 9k med 4GB ram, skærm og windows mod en Vision AMD Supreme til 9,7k med 8GB ram, skærm og windows + deres service?

  • Alt er bedre end Stock køleren. Så hvis du ikke skal OC, er de sikkert helt ok.
    Har du et link til computeren og stedet du vil købe? Så er det lidt nemmere at overskue.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg køber aldrig ekstra service til noget, men klarer det selv eller får lidt hjælp på tweak :)


    Den virker som en helt fin pc, men du kan ogsp kigge på http://www.topdata.dk
    Begge steder er gode at handle med og hører stort set kun godt om dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Topdata er dyrere har jeg fundet ud af :S


    Altså jeg har en gang samlet en PC, da jeg gik i 8 og det er snart 5-6 år siden, som stadig virker godt iflg. ejeren. Så jeg burde vel godt kunne gøre det igen.


    Men vil du sige, at jeg får mere for pengene ved at samle selv? Har regnet ud at jeg vil kunne spare 300 i alt ved samme konfiguration, som vision computren ud over kabinettet.

  • Der er ikke det store at spare ved saml-selv. Du har større fleksibilitet og kan frit vælge hvad derskal i, men du skal så ogsp bruge tid på at samle.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tusind tak for hjælpen. Det er - for at sige det lige ud - nok den bedste hjælp jeg har fået omkring dette indtil videre.


    Nu vil jeg vente på Sandy Bridge og se om der kommer noget billigt brugt ud eller de "ældre" CPU'er falder pga. SB og så ser jeg, hvad jeg køber.


    Igen mange tak! :)

  • No problem. Det er det vi er her for :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ups lige en sidste ting - MM har svaret på min mail.


    Hvordan er Energon strømforsyninger er det noget crap eller? og hvad med Inno3d HD6950?

  • Grafikkortet fejler ikke noget i hvert fald.


    Psu'en er vist af billigere karakter og ikke en jeg selv ville smide i et system. Men hvis den bare skal bruges til at drive et standardsystem uden OC :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Stadig ikke noget jeg ser et problem med :)
    Du kan evt. Forhøre dig om de vil smide en anden og måske mere stabil PSU i. Det plejer de at være flinke til - mod en merbetaling selvfølgelig ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan evt. Forhøre dig om de vil smide en anden og måske mere stabil PSU i. Det plejer de at være flinke til - mod en merbetaling selvfølgelig ;)


    Hvad med Scythe strømforsyninger - kan få en 600w Scythe +80 supersilent i til 200 mere?