Wireless router - Hvilken?

  • Hey derude.


    Som titlen siger: Hvilken wireless router skal jeg vælge, og hvad skal jeg tage højde for? Fordele og ulemper?


    Vi har direkte opkobling til nettet, og jeg skal bruge en Wireless Router. Vi sidder på 100/100Mbit.
    Den skal helst ikke være for dyr, men samtidig heller ikke være noget skrammel.


    Jeg har set lidt på denne her:


    http://www.dlink.com/products/?pid=6


    Kan den anbefales? Ellers må i godt komme med nogle bud. :)

  • Den router du har set på (d-link di-624) kan ikke anbefales, du skal have fat i en router som kan route hurtigt nok til at du får nok ud af din 100/100 forbindelse.


    Derfor bør du som minimum se på at få en router med 802.11n, ikke pga. du kan få mere ud af det trådløse pga 802.11n, men fordi den processor der står for routningen ofte er hurtigere end på ældre 802.11g routere.


    Et eksempel der burde kunne klare det du kræver er d-links dir-655, den burde være i stand til at route hurtigt nok til at matche din forbindelse.


    Der er masser af andre routere der også kan gøre jobbet, men du skal altså ikke købe noget ældre gejl som den du har linket til ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.