Hjælp til at komme på Wifi med 3g router

  • Hej allesammen.


    Jeg har et stort og mærkelig problem. Jeg har 3g net fra cbb og har købt mig en 3g router for, at dele nettet med fruen i hustet.


    Jeg har gjort alt hvad der stod, for at konfigurere routeren, og det virker også fint, næsten da.


    Jeg har ingen problemer med at komme på det trådløse net på min egen computer (Dell) og heller ikke på min telefon, MEN jeg kan ikke komme på det trådløse net på fruens computer (Compaq) kun hvis jeg fjerner sikkerheds koden på nettet, så det er tilgængelig for alle, så hopper den fint på, på hendes computer.


    Det skal også lige siges, at jeg nemt kan få forbindelse til internettet, hvis jeg bruger en kabel fra routeren til hendes compaq. Så det er kun når jeg ønsker en krybteret internetforbindelse, at hendes compaq bakker ud ;(
    Og det mærkelige er, at den godt kan komme på routeren, når der er kode på, der er bare ingen forbindelse til nettet.


    Hvad kan jeg gøre her, for jeg vil jo gerne sikre mit wifi med en sikkerhedskode.


    Jeg har ikke den store forstand på computere, så ønsker gerne forklaringer skåret ud i pap ;)


    Routeren er en: Netgear N300



    Håber i kan hjælpe mig.


    VH Brian

  • Det lyder som om du har sat sikkerheden op med en kryptering der ikke understøttes af hendes compaq (sikkert WPA2) , prøv evt. at gå et trin ned til f.eks WPA.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det lyder som om du har sat sikkerheden op med en kryptering der ikke understøttes af hendes compaq (sikkert WPA2) , prøv evt. at gå et trin ned til f.eks WPA.


    /ask


    Jeps lyder som det der sker når man bruger WPA udstyr på et WPA2 net. Er ofte et problem ved gamle Windows XP maskiner.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Tak gutter, det var nøjagtig det der var problemet, hendes computer ville kun gå på wifi, mår krypteringen hedder WEB. Men så er der jo ikke andet at gøre til hun får en anden ;) tak for hjælpen gutter.

  • Nemlig, WEP er lige så sikkert som slet ikke at have kryptering. WEP kan brydes på 5 min og er super simpelt at gøre.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Nemlig, WEP er lige så sikkert som slet ikke at have kryptering. WEP kan brydes på 5 min og er super simpelt at gøre.


    Arhh... tæt på. Ja, det er nemt at bryde, men der er stadigt mange der ikke ved hvordan.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Arhh... tæt på. Ja, det er nemt at bryde, men der er stadigt mange der ikke ved hvordan.


    /ask


    Hvilket tager 1 min på Google og finde ud af hvordan. Og hvis folk først bruger packetcapture på et ikke beskyttet net for at opsnappe koder så er de allerede så it-minded at WEP ikke er en hindring.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Jeg vil give jacobask ret i at WEP dog er noget bedre end ingen kode, men kun til at holde de værste snyltere væk.


    For at komme tilbage til OPs emne, så vil jeg anbefale at få opdateret driveren til det trådløse netkort på din kones PC, et eksempel er Intels 2200BG kort, som ikke understøtter WPA i de tidligere udgaver af driveren, men det virker fint hvis man henter den nyeste trådløse netkorts driver fra Intel (i det her eksempel skal OP naturligvis finde ud af hvilket netkort der sidder i computeren for at han kan finde den nyeste driver).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.