Sort skærm ved 3D

  • Hey tweak ..


    Er lige ved at teste et grafikkort for en ven. Et 4870 som han har nogle problemer med.


    Lige så snart at der skal vises 3D på skærmen går skærmen i sort og driveren i smadder og windows fortæller mig at den har "recoveret" driveren.


    Lige pt. bruger jeg den windows 7 selv kommer med, men vi har prøvet 10.12 fra amd's side og her er resultatet det samme.


    Der sidder en Artic cooling køler på og grafikkortet har derfor en flot idle temperator på mellem 37 - 41 grader på coren. Der er ingen problemer overhovedet så snart man bare bruger kortet i windows, det er kun så snart der skal vises 3D.


    Har kørt VMT i omkring 5 min og den fandt ingen fejl. Furmark har jeg også prøvet, men den giver også bare en sort skærm.


    Det skal også lige siges at den slet aldrig når at vise noget 3d i nogle af ting jeg har forsøgt med.. Istedet viser den bare en sort skærm..


    Har i nogle forslag til hvad jeg kan forsøge ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Er der renset ud med DriverSweeper/Cleaner for rester af både AMD og Nvidia drivere?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Er der renset ud med DriverSweeper/Cleaner for rester af både AMD og Nvidia drivere?


    Ikke på min computer, men min vens begyndte det efter han havde fået en virus. Da vi så fik den fjernet blev grafik problemerne ved med at være der. Han har aldrig haft problemer med grafikkortet før, eller haft et nvidia kort i hans maskine så det ville da være mystisk hvis det var noget med det..


    Jeg prøvede forøvrigt lige lidt flere spil.. Det gamle system shock 2, som ellers ikke er ret krævende kunne den køre i ca 15 sekunder med fps på nok omkring de 100 eller mere.. Med andre ord ingen lag overhovedet, og der var heller ingen artifacts overhovedet.. Efter disse 15 sekunder ca fik jeg den sorte skærm igen og "no signal"


    Men kan da evt. lige forsøge det, tror bare ikke det hjælper

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Nu har jeg prøvet driver sweeper.. Slettede først mine nvidia drivere -> genstart -> brugt driver sweeper til at slette driver filer (valgte alt ati og alt nvidia) -> genstart -> Checket med driver sweeper igen hvor den denne gang ikke fandt noget -> installeret nyeste ati drivere


    Samme problem desværre :(

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • jeg har et 5770 som giver mig random crashes temmelig ofte, har prøvet med alle drivers og det bliver ved. Mit gamle kort giver ingen problemer, og denne tråd er ikke den første jeg ser om crashes af 4xxx/5xxx ati kort crashes. Hvad kan man evt bruge til at teste sit kort og comp generelt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MortenAK
    jeg har et 5770 som giver mig random crashes temmelig ofte, har prøvet med alle drivers og det bliver ved. Mit gamle kort giver ingen problemer, og denne tråd er ikke den første jeg ser om crashes af 4xxx/5xxx ati kort crashes. Hvad kan man evt bruge til at teste sit kort og comp generelt?


    Det her er det 6 4870 kort jeg har med at gøre.. 5 af disse 6 har alle haft underlige problemer, som jeg aldrig har oplevet på nogen nvidia kort.. Synes det er meget underligt..


    EDIT:


    Altså mine erfaringer med test tools så kan man evt. bruge Furmark til at teste stabiliteten på sit grafikkort.. også bruger jeg Video Memory Test (VMT) til at teste ramene på kortet

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Kan nemt være et dårlig kort.


    Har haft et lignende problem, der var det fejl på den del GPU'en der skal beregne 3D.
    Det opførte nøjagtigt sådan.


    Måske statisk stød ved køler skift (hvis den ikke var født med den).

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Kan nemt være et dårlig kort.


    Har haft et lignende problem, der var det fejl på den del GPU'en der skal beregne 3D.
    Det opførte nøjagtigt sådan.


    Måske statisk stød ved køler skift (hvis den ikke var født med den).


    Den er ikke født med den, men det er først kommet en måned senere efter køleren blev skiftet.


    For standard køleren på sådan et 4870 er jo bare sat på for at blive skiftet.. Har da aldrig hørt noget kort larme så meget som det kort gør med standard blæseren :rolleyes:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Den er ikke født med den, men det er først kommet en måned senere efter køleren blev skiftet.


    For standard køleren på sådan et 4870 er jo bare sat på for at blive skiftet.. Har da aldrig hørt noget kort larme så meget som det kort gør med standard blæseren :rolleyes:


    Så prøv lige at tjeck temperaturene på kortet, det kunne ske at den nye køler ikke er monteret ordentligt.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Så prøv lige at tjeck temperaturene på kortet, det kunne ske at den nye køler ikke er monteret ordentligt.


    /ask


    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Der sidder en Artic cooling køler på og grafikkortet har derfor en flot idle temperator på mellem 37 - 41 grader på coren.


    :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • 3parts programmer som msi afterburner og lign kan skabe en masse problemer,også selv om programmet ikke kører,men bare inst.Ellers ville jeg nok prøve et bios flash,lige hvad jeg kunne komme på;)

  • Du skriver at han har haft virus på maskinen og så begyndte fejlen. Jeg ville lige prøve at rense maskinen igen med en online scanner, så geninstallere chipset driverne siden fejlen kun kommer ved 3d visning. Køre en gang med Ccleaner og få ryddet op i reg.database, da virus kan have forsaget problemer der.


    Hjælper det ikke, ser jeg ingen anden udvej en en formattering af maskinen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Du skriver at han har haft virus på maskinen og så begyndte fejlen. Jeg ville lige prøve at rense maskinen igen med en online scanner, så geninstallere chipset driverne siden fejlen kun kommer ved 3d visning. Køre en gang med Ccleaner og få ryddet op i reg.database, da virus kan have forsaget problemer der.


    Hjælper det ikke, ser jeg ingen anden udvej en en formattering af maskinen.


    Mvh
    Sam


    Vi har faktisk nu udført en formattering af harddisken.. Den opførte sig generelt mærkeligt, så vi blev enige om at det nok var det bedste/letteste i sidste ende.


    Men problemet er der faktisk stadig.


    Jeg opdaterede også hans bios på bundkortet, men måske var det en idé at prøve og opdatere biosen på grafikkortet?


    Nogen som har erfaring med det? Har jeg aldrig gjort før ..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Da jeg gjorde det på mit 8800gt fra EVGA var det virkelig nemt. Dk en fil fra deres side og kørte den hvorefter pc'en genstartede. Det var vist det :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Da jeg gjorde det på mit 8800gt fra EVGA var det virkelig nemt. Dk en fil fra deres side og kørte den hvorefter pc'en genstartede. Det var vist det :)


    EVGA gør det også noget nemmere end mange andre ! :) Men jeg kigger lige på det.. Det er nok det samme som at flashe bios på bundkortet ku jeg forestille mig

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Har flashet masser ATI med winflash i windows,det nemt med lidt forholdsregler,luk samtlige gadgets og ikke nødvendige programmer,driver må gerne være inst.Her hvad jeg ville gøre:
    1
    Hent gpuz,check biosversion:
    http://www.techpowerup.com/dow…PowerUp_GPU-Z_v0.5.0.html
    2
    Find en tilsvarende i databasen:
    http://www.techpowerup.com/vgabios/
    3
    Check med RBE den matcher volt og clockspeed:
    http://www.techpowerup.com/dow…on_Bios_Editor_v1.26.html
    4
    Flash den nye bios med winflash:
    http://www.techpowerup.com/dow…TI_Winflash_2.0.1.13.html


    tvivler dog noget på at virus har sat sig i bios,men er pænt blank på området.. :))

  • Du har ikke skrevet hvad hans maskine ellers består af ?


    Jeg tænker især på hans PSU ?, fordi er det en gammel middelmådig sag, som er ovre sine bedste dage, så kan den sagtens være skyld i netop det der.


    Du skrev godt nok, at i har både formatteret og flashet bios, men har du husket at resette bios, så den loader helt forfra igen ?


    I kunne osse lige tage kortet ud og sætte den i endnu engang, så den sidder helt nede i soklen, husk osse lige at chekke om alle tilslutninger sidder, som de skal.


    I kunne jo prøve at smide hans kort i din maskine og se hvad der sker, fordi laver den samme fejl på din maskine, så må fejlen jo ligge på kortet og ikke i resten af setuppet.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Jeg har allerede testet kortet i min maskine og desværre er fejlen også her :(


    Men nu siger du at det kan være hans psu der er skyld i det.. Han har en Energon 650 watt.. Er det ikke noget med at disse psu'er ikke er alt for gode ?


    Synes ihvertfald målingerne ser noget underlige.. Mobo melder at 12v+ linjen kører 11,49v :rolleyes:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jeg skal til at prøve at bios opdatere grafikkortet i henhold til madz' guide.. Tak for den madz :)


    Men lagde lige mærke til en lidt underlig ting.. I GPU-Z hopper core clocken konstant fra 500 mhz op på 750 mhz.! Se screenshottet hvor i kan se grafen.. Er dette normalt ?


    Bemærk at jeg har clocket kortet ned til 700 mhz på screenshottet bare for at se om det ændrer noget, men uanset om jeg selv ændrer clock eller bruger stock settings hopper den imellem 500 mhz og 700/750 mhz konstant!


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/012011/gpu.jpg]

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet