PC fryser

  • Hej.


    Dette er en ny computer og problemet har været der fra starten af.


    Jeg har det problem at min pc fryser random når jeg ser videoer, hvad enten det er stream eller downloaded. Nogle gange kan jeg se flere videoer ad gangen på youtube, men andre gange fryser den efter 10sekunders tid.
    Problemet forsvinder hvis jeg disabler hardwareacceleration i windows, men dette får jeg ikke særlig meget ud af som en permanent løsning, da alt i spil og videoer bliver grimt.


    Det skete både i win7 og nu med xp, jeg har aldrig oplevet det før.


    Får ingen fejlmeddelelser i event viewer når crashed sker.


    I starten var der mange problemer med at pc'en frøs random, men det var der åbenbart mange der havde erfaret med 790i, løsningen var at sætte volt manuelt på alt, samt manuelt indstillinge timings på ram (derudover skulle cpu og ram kører sync, derfor 3,2ghz på cpu)


    Mit setup:
    q9450 @ 3.2ghz
    zotac supreme 790i
    8800gtx
    2x2GB corsair XMS3 dhx 1600mhz cl9
    corsair f40 ssd
    CoolerMaster Silent Pro M700
    Corsair H50 vandkøling


    Har desuden prøvet med en masse forskellige grafikdrivers, uden noget held.

  • Lyder somom dit OC er ustabilt!


    Har du prøvet at lave en reset to default i BIOS også set om problemerne forsvinder??


    Ellers må du i gang med diverse test programmer til at teste CPU, Prime95, eller RAM, memtest 86+.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Hej, jeg ved ikke om du måske overså det, men hvis jeg ikke indstiller timings og ram synced og manuelt, så fryser den ligemeget hvad :)


    Og mit oc er ikke ustabilt, cpu bliver ihvertfald ikke for varm :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af crapzn
    Hej, jeg ved ikke om du måske overså det, men hvis jeg ikke indstiller timings og ram synced og manuelt, så fryser den ligemeget hvad :)


    Og mit oc er ikke ustabilt, cpu bliver ihvertfald ikke for varm :)


    En CPU kan sagtens være ustabil uden at blive for varm. Prøv at tage OC fra og se om det virker, det koster vel intet at prøve ;)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af crapzn
    Hej, jeg ved ikke om du måske overså det, men hvis jeg ikke indstiller timings og ram synced og manuelt, så fryser den ligemeget hvad :)


    Og mit oc er ikke ustabilt, cpu bliver ihvertfald ikke for varm :)


    En CPU kan sagtens være ustabil uden at blive for varm. Prøv at tage OC fra og se om det virker, det koster vel intet at prøve ;)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af crapzn
    Hej, jeg ved ikke om du måske overså det, men hvis jeg ikke indstiller timings og ram synced og manuelt, så fryser den ligemeget hvad :)


    Og mit oc er ikke ustabilt, cpu bliver ihvertfald ikke for varm :)


    En CPU kan sagtens være ustabil uden at blive for varm. Prøv at tage OC fra og se om det virker, det koster vel intet at prøve ;)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af crapzn
    Wow nuller :-P


    Som sagt, så kan det ikke lade sig gøre hvis CPU og ram ikke er synced overhovedet at komme forbi postscreen :)


    ?! ?! ?! ?! ?!


    BIOS update!


    Dine RAM er fucked! Check med memtest :9xo (As said before :boxing: )



    Desuden, hvis du ikke prøver, jamen så vil du heller ikke hjælpes :9xo


    OC er nu engang en af de mest sandsynlige ting til at et system kan være ustabilt! Når man har udelukket dette problem kan man begynde at kigge på deciderede hardware fejl eller drivere der bugger. Men ligefrem hårdnakket at påstå at dit OC er stabilt, er squ en kende sjofelt! :T

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet en gang, sidst af Aka_-J- ().

  • Har updated BIOS ;)


    Har ikke lige noget dvd-drev liggende hvor jeg kan boote fra, og kan ikke boote via USB fra mit mobo, så det kan ikke lade sig gøre den vej :)


    Jeg har fjernet mit OC og sat ram til std. 1600 mhz - men som sagt før, så kan den simpelthen ikke starte op uden at cpu+RAM er i sync mode :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af crapzn
    Kan slet ikke boote via usb fra mit motherboard, har ikke valget i bios.



    Mah? Det ser da ikke sådan ud i manualen?

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af crapzn
    Jeg kan kun finde 1st boot priority for: Harddisk, CDROM, Network, Removable?


    Jes?


    Removable!!! :crazyeyes:

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Det virkede dog ikke og der kom intet frem da jeg prøvede :p


    Den finder min USBKEY i bios når jeg går ind under removable drives, men den begynder ikke at ville boote fra den.


    Brugte autoinstalleren fra hjemmesiden.