Grafikkortsblæser larmer

  • Hej


    For ikke så lang tid siden købte jeg et ny grafikkort hos komplett af typen:
    MSI R5770 Hawk


    Men en dag begyndte blæseren pludseligt at larme da jeg tændte computeren.
    Så jeg åbnede computeren og frakoblede grafikkortet og fjerende støvet da jeg tænkte at det måske kunne være det som var problemet.


    Da jeg så tændte den igen var larmen væk. Nu er der så gået ca en uge og larmen er der nu igen.
    Er blæseren/grafikkortet defekt?


    Er der nogen som har oplevet noget lignende?


    Mvh
    Fifan

  • Har du prøvet at stikke hovedet ind i computeren og lytte efter hvor det kommer fra for har haft mange HD5770 også MSI Hawk udgaven og de larmer ikke med mindre blæseren bliver sat til at køre 100%

  • Er 100% sikker på at det kommer fra en af de to blæsere fra grafikkortet.
    Da jeg har fået skiftet min psu ud så den næsten helt er lydløs kan det kun være processoeren eller grafikkortet. jeg prøvede så at hive stikket ud fra strømmen til processoeres blæser og der var så stadig larm. Så er ret sikker på at det er grafikkortet som larmer.


    Tror heller ikke at det er fordi at den yder 100%. For det starter lige når jeg tænder for computeren.
    Og der burde der da ike være ret meget load på.

  • Det har jeg jo gjort en gang før og det hjalp så men den har nu gjort det igen efter 1-2 uger.
    Skal jeg prøve en gang til og se hvor lang tid den så holder igen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fifan
    Det har jeg jo gjort en gang før og det hjalp så men den har nu gjort det igen efter 1-2 uger.
    Skal jeg prøve en gang til og se hvor lang tid den så holder igen?


    det kommer anpå hvor din pc står og hvor meget støv den ka trække ind via dine blæsere.